Az Apple hajlítható készülékei körüli fejlesztések továbbra is aktívan zajlanak, de friss iparági jelentések szerint a cég egyik ambiciózusabb projektje késlekedik.
Míg a hajlítható iPhone továbbra is a 2026-os megjelenés felé tart, a nagyobb, hajlítható eszköz – amely valószínűleg egy iPad és MacBook hibrid lehet – későbbre csúszik.
A hajlítható iPhone fejlesztése rendben halad
Jeff Pu, a GF Securities elemzője szerint az Apple már elindította a hajlítható iPhone kijelzőinek gyártását. Ez megerősíti a korábbi pletykákat, melyek 2026-ra jósolják a készülék debütálását. Bár az Apple hivatalosan még semmit sem erősített meg, a kijelzőgyártás megkezdése egyértelmű jele annak, hogy a projekt már előrehaladott fázisban van. Ez az iPhone várhatóan prémium termék lesz, nagyjából 2000 dolláros árcédulával, tehát az Apple a legfelsőbb kategóriába pozicionálja majd – hasonlóan ahhoz, ahogy a Samsung tette a saját Fold és Flip szériáival.
A nagy hajlítható Apple-eszköz késik
Ezzel szemben a másik, nagyobb méretű hajlítható Apple-eszköz fejlesztése lelassult. A MacRumors és Jeff Pu információi szerint az Apple nem fogja egyszerre bemutatni mindkét készüléket. Bár konkrét ok nem hangzott el a késlekedésre, valószínűsíthető, hogy az Apple előbb meg akarja várni, hogyan reagál a piac a hajlítható iPhone-ra, mielőtt egy másik, talán még drágább vagy összetettebb eszközt bevezet.
Az eddigi szivárgások szerint ez az eszköz egy 20 hüvelykes hajlítható kijelzős iPad vagy MacBook lehet – tehát egy táblagép és laptop közötti határvonalon elhelyezkedő, újfajta formátumú termék. Az ismert elemző, Ming-Chi Kuo is utalt már hasonló koncepcióra, sőt Mark Gurman (Bloomberg) szerint 2028-ra várható az ilyen típusú termék bemutatása.
Miért ilyen lassú az Apple?
Az Apple nem kapkodja el a hajlítható eszközök piacát, amiben van logika. A Samsung első Fold készülékével kapcsolatban sokan szkeptikusak voltak – drága, sérülékeny, és nem volt világos, hogy valódi igényt szolgál-e ki. Azóta viszont a dél-koreai gyártó bizonyította, hogy a formátum életképes, sőt, stabil piaci pozíciót alakított ki vele.
Az Apple stratégiája jellemzően az, hogy csak akkor lép be egy új szegmensbe, amikor képes valódi előnyt nyújtani – legyen az megbízhatóság, használhatóság vagy dizájn. Ez azt is jelenti, hogy a hajlítható iPhone-nak kiemelkedő minőségű, kiforrott terméknek kell lennie már az első generációtól kezdve.
Mit hozhat a jövő?
- 2026: Hajlítható iPhone, prémium árkategóriában
- 2027–2028: Hajlítható MacBook/iPad hibrid
Az Apple célja: bevált formátum, prémium kivitel, zökkenőmentes ökoszisztéma-integráció
Amennyiben az Apple sikeresen vezeti be a hajlítható iPhone-t, az megerősítheti pozícióját egy új piaci szegmensben is. A kérdés az, hogy a vásárlók hajlandóak lesznek-e fizetni a márkához méltó prémium árat – és hogy a termék valóban hoz-e annyi innovációt, ami indokolja ezt. A válaszokra 2026-ban kaphatunk először választ.