Az Apple hajlítható készülékei körüli fejlesztések továbbra is aktívan zajlanak, de friss iparági jelentések szerint a cég egyik ambiciózusabb projektje késlekedik.
Míg a hajlítható iPhone továbbra is a 2026-os megjelenés felé tart, a nagyobb, hajlítható eszköz – amely valószínűleg egy iPad és MacBook hibrid lehet – későbbre csúszik.
A hajlítható iPhone fejlesztése rendben halad
Jeff Pu, a GF Securities elemzője szerint az Apple már elindította a hajlítható iPhone kijelzőinek gyártását. Ez megerősíti a korábbi pletykákat, melyek 2026-ra jósolják a készülék debütálását. Bár az Apple hivatalosan még semmit sem erősített meg, a kijelzőgyártás megkezdése egyértelmű jele annak, hogy a projekt már előrehaladott fázisban van. Ez az iPhone várhatóan prémium termék lesz, nagyjából 2000 dolláros árcédulával, tehát az Apple a legfelsőbb kategóriába pozicionálja majd – hasonlóan ahhoz, ahogy a Samsung tette a saját Fold és Flip szériáival.
A nagy hajlítható Apple-eszköz késik
Ezzel szemben a másik, nagyobb méretű hajlítható Apple-eszköz fejlesztése lelassult. A MacRumors és Jeff Pu információi szerint az Apple nem fogja egyszerre bemutatni mindkét készüléket. Bár konkrét ok nem hangzott el a késlekedésre, valószínűsíthető, hogy az Apple előbb meg akarja várni, hogyan reagál a piac a hajlítható iPhone-ra, mielőtt egy másik, talán még drágább vagy összetettebb eszközt bevezet.

Az eddigi szivárgások szerint ez az eszköz egy 20 hüvelykes hajlítható kijelzős iPad vagy MacBook lehet – tehát egy táblagép és laptop közötti határvonalon elhelyezkedő, újfajta formátumú termék. Az ismert elemző, Ming-Chi Kuo is utalt már hasonló koncepcióra, sőt Mark Gurman (Bloomberg) szerint 2028-ra várható az ilyen típusú termék bemutatása.
Miért ilyen lassú az Apple?
Az Apple nem kapkodja el a hajlítható eszközök piacát, amiben van logika. A Samsung első Fold készülékével kapcsolatban sokan szkeptikusak voltak – drága, sérülékeny, és nem volt világos, hogy valódi igényt szolgál-e ki. Azóta viszont a dél-koreai gyártó bizonyította, hogy a formátum életképes, sőt, stabil piaci pozíciót alakított ki vele.
Kiegészítők minden népszerű modellhez!
Az Apple stratégiája jellemzően az, hogy csak akkor lép be egy új szegmensbe, amikor képes valódi előnyt nyújtani – legyen az megbízhatóság, használhatóság vagy dizájn. Ez azt is jelenti, hogy a hajlítható iPhone-nak kiemelkedő minőségű, kiforrott terméknek kell lennie már az első generációtól kezdve.
Mit hozhat a jövő?
- 2026: Hajlítható iPhone, prémium árkategóriában
- 2027–2028: Hajlítható MacBook/iPad hibrid
Az Apple célja: bevált formátum, prémium kivitel, zökkenőmentes ökoszisztéma-integráció
Amennyiben az Apple sikeresen vezeti be a hajlítható iPhone-t, az megerősítheti pozícióját egy új piaci szegmensben is. A kérdés az, hogy a vásárlók hajlandóak lesznek-e fizetni a márkához méltó prémium árat – és hogy a termék valóban hoz-e annyi innovációt, ami indokolja ezt. A válaszokra 2026-ban kaphatunk először választ.


