A beázás már nem tartozik az okostelefon-tulajdonosok öt legnagyobb gondja közé

2023.12.05| Phone Arena

A "Good Hands People" szerint a folyadéktól már nem félnek annyira az okostelefon-tulajdonosok, mint a potenciális "telefongyilkostól".

Nem is volt annyira régen, amikor még esőben nem vettük elő szívesen a telefonunkat, nehogy elázzon és baja legyen. Az Allstate Protection Plans legfrissebb felmérése azonban azt mutatja, hogy az amerikaiak nyolc olyan konkrét problémától tartanak, amelyek közül a vízkár az első öt mögé került. 

Az amerikai okostelefon-tulajdonosok szerint az első számú félelem, amely a válaszok vezető 34%-án szerepel, a sérült képernyő. Ez jogos, mivel a képernyő az okostelefon azon része, amelyet állandóan nézünk, ha a készüléket a kezünkbe vesszük. Az amerikaiak 45%-a naponta legalább 5 órát tölt telefonja képernyőjének használatával, ezért 27%-uk egy nap vagy annál kevesebb idő alatt megjavítja a képernyőjét.

Az amerikaiak 54%-a filmeket vagy televíziós műsorokat néz telefonján a hagyományos televíziózás helyett, ami nagy oka annak, hogy tavaly 10,2 milliárd dollárt költöttek a sérült képernyők cseréjére. Ez háromszorosa volt a 2018-ban elköltött összegnek (3,4 milliárd dollár).

Némileg meglepő módon a Wi-Fi és a csatlakozási problémák a második helyen állnak, miután a válaszok 19%-a említi őket. Ha nincs kapcsolat, a telefon egy óriási zseblámpa vagy papírnehezék.

Az érintőképernyővel kapcsolatos problémák a harmadik helyen állnak, az Allstate által kapott felmérési válaszok 13%-án. Ha a telefon nem regisztrálja megfelelően az érintéses bemeneteket, szinte lehetetlen használni. Egy másik meglepetés, a töredezett sarkok és oldalak a negyedik helyen végeztek, miután a válaszok 11%-ánál megjelentek. Ez csak látványos probléma, nem akadályozza a használatot, és többnyire egy tok használatával megoldható.

A 11%-os ötödik helyen álló töltési problémák egyre feljebb került a listán. Ha sérült portról van szó, a vezeték nélküli töltés lehet a megoldás. Ha valami másról van szó, akkor komoly problémáról beszélünk, mert nem egy eldobható telefonra költötte senki a nehezen megkeresett pénzét.

A hatodik hellyel a beázás 10%-kal kikerült az öt legnagyobb aggály közül. A legtöbb csúcskategóriás telefon rendelkezik bizonyos típusú víz elleni védelemmel, bár ez a védelem idővel gyengül, ahogy öregszik a vízzáró tömítő anyag. A legtöbb zászlóshajó akár 30 percre is elmerülhet közel 5 méteres tiszta vízben, és ez nem okoz gondot a további működésben. Egy nagy probléma: ha a gyártók annyira hirdetik telefonjaik IP-besorolását, miért nem veszik bele a vízkárokat a garanciába?

A hangszóróval kapcsolatos problémák (9%) és a mikrofonproblémák (10%) a hetedik, illetve a nyolcadik helyen állnak a felmérésben. Mindkettő egyformán rossz, mivel az utóbbi megakadályozza a hanggal aktiválható szolgáltatások használatát, beleértve a digitális asszisztenseket, az előbbi pedig megakadályozhatja, hogy hallja a telefonját. A biztosító egyéb információi szerint az amerikaiak 37%-a rongált meg egy készüléket az elmúlt évben, de csak 15%-uk veszett el véglegesen vagy lopták el készülékét.

A telefonjavítás drágább, mint azt a legtöbb amerikai gondolná. A felmérés kimutatta, hogy 47%-uk úgy gondolja, hogy a telefonjavítás 150 dollárba vagy kevesebbe kerül. A valóságban egy nem biztosított iPhone 15 képernyőcsere 279 dollárba, a Galaxy S23 Ultra képernyőcsere pedig 209 dollárba kerül. A belső képernyő cseréje egy nem biztosított Pixel Fold esetében akár 900 dollárba kerülhet!

Sajnos nem biztos, hogy pusztán egy telefonra elég a telefonra tenni egy tokot. Tavaly az amerikaiak 83%-a tokba tette telefonját, de ezeknek a telefonoknak 50%-a ennek ellenére megsérült a tokban, szemben a 2020-as 21%-kal. A tokok vagy nem olyan védelmet nyújtanak, mint korábban, vagy a sérülések egyre nagyobbak.

Az Allstate adatai szerint tavaly 90 millió amerikai rongált meg egy telefont, és az amerikaiak együttesen 17,9 milliárd dollárt költöttek azok javítására és cseréjére.

 

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:


Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

2025.11.14
| SamMobile
A 10x optikai zoommal felszerelt Galaxy S23 Ultra egyedi hardveres előnyeit a Samsung azóta sem tudta teljesen pótolni, pedig ez volt az a funkció, ami valóban különlegessé tette az Ultrát.
7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

2025.10.29
| Phone Arena
A Samsung hamarosan bemutatja legújabb csúcskészülékét, a Galaxy S26 Ultra modellt, amely már most hatalmas izgalmat váltott ki a technológiai világban.
Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

2025.10.10
| Android Central
Egy frissen kiszivárgott kép és szabadalmi dokumentum alapján úgy tűnik, hogy a Samsung egészen újszerű technikai megoldással készül a közelgő Galaxy Trifold modellhez.
Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

2025.10.20
| Phone Arena
Neked is színváltós lett a narancs iPhone 17 Pro-d? Úgy tűnik, újabb „gate” botrány rázta meg az Apple-t – ezúttal a „#colorgate” néven elhíresült jelenség, amely az iPhone 17 Pro és Pro Max modelleket érinti.