Így törjük össze a telefonjainkat

2022.01.25
Címkék:

törés


Közel 3000-en vettek részt abban az online felmérésben, melyből kiderült, hogyan védjük és hogyan törjük össze a telefonjainkat

Bulizás közben kirepült a kezéből, kicsúszott a nadrágzsebből, vagy munka közben rálépett? - szinte mindenkinek van egy története arról, hogyan sérült már meg az okostelefonja. A MediaMarkt és a Cellect felmérése szerint tavaly minden második ember telefonja szerzett valamilyen kisebb-nagyobb sérülést. Minden 5. válaszadóé pedig annyira súlyosan, hogy üzemképtelenné vált, így az javítás nélkül a fiók, vagy a kuka mélyén végezte.

 

Közel 3000-en vettek részt abban az online felmérésben, melyből kiderült, a magyar lakosság 3 százaléka nem alkalmaz semmilyen védelmet okostelefonján, 19 százalék csak mobiltokot használ, több mint felük (57%) viszont telefontokkal és védőfóliával is védi eszközét. 10-ből csupán 1 ember nyújt teljes védelmet szeretett kütyüjének; tokkal, védőfóliával és készülékbiztosítással is óvja okostelefonját.

 

Márpedig van mitől védeni, merthogy a MediaMarkt és a Cellect friss felmérése szerint meglehetősen ügyetlenek vagyunk: kezdjük azzal, hogy nem éppen a legbiztonságosabb helyen tartjuk a telefonunkat. A férfiak, nem meglepő módon, többnyire csak zsebre vágják a telefont, 81 százaléknak ez a legkényelmesebb megoldás. A hölgyeknél inkább a táskában lapul a készülék, 41 százalék válaszolt így, de a körükben is elég gyakori a zsebben való tárolás, a nők egyharmada teszi ezt.

 

A magyar telefonhasználók túlnyomó többségnek a gravitáció a legnagyobb félelme: 10-ből 9 ember, nők és férfiak egyaránt, a leesés miatti kijelzőtöréstől tartanak a leginkább. Ezt követően a beázást (7%), ill. a táskában/zsebben történő kijelző karcolódást szeretnék elkerülni (5%). Érdekes módon a gyerekek által okozott esetleges sérülésektől nem félünk túlzottan, csupán a válaszadók 2 százaléka gondolja, hogy gyermeke kárt tehet a telefonjában.

 

Az okostelefonok, bár megjelenésükben egyre inkább alkalmazkodnak a felhasználók igényeihez, ezzel együtt meglehetősen csúszósakká is váltak, így könnyen kiejthetjük őket a kezeink közül. A válaszadók 13 százaléka megszámolni sem tudja, hányszor ejtette le tavaly készülékét. 24 százalék egy év alatt legalább négyszer, 41 százalékuk pedig legalább kétszer dobta le véletlenül a mobilt. A nők és férfiak között nincs számottevő különbség, hasonlóan vagyunk ügyetlenek, vagy éppen óvatosak. A legóvatosabbak (vagy legszerencsésebbek) kisebbségben vannak, az ‘Okostelefon balesetek’ felmérés válaszadóinak csupán 22 százaléka mondta azt, hogy tavaly egyszer sem ejtette le telefonját.

 

Az okos ember nem a saját kárából tanul, így nem árt észben tartani, hogy az okostelefonokat ért sérülések jelentős része fizikai munka (20%), nadrágzsebből kiesés (19%), illetve szórakozás (17%) közben következett be. A sérüléstípusok széles spektrumát mutatja, hogy a készülékek 42 százaléka egyéb helyzetben rongálódott.

 

 Ha már a leejtésnél tartunk, a balesetek fele járt kijelző- vagy burkolatsérüléssel. A válaszadók ötöde pedig legalább két sérülést szerzett telefonján tavaly. A szerzett sérülések is színes képet mutatnak: a karcolódás volt a leggyakoribb sérüléstípus, az összes válaszadó közül 39 százalék szembesült ezzel az elmúlt évben. Az emberek 8 százaléka a karcolás mellett roppanást is hallott, ott bizony törtek is az elemek.

 

Ha szerencsés és előrelátó volt a felhasználó, akkor a karcolódás a védőfólián keletkezett. Amikor ez már tarthatatlan mennyiségben gyűlt össze, a felmérés szerint az emberek fele vett magán erőn, hogy egyedül kicserélje a sérült fóliát.  “Az adatokból kitűnik, hogy az emberek zöme vállalkozó szellemű, és előszeretettel rakja fel otthon magának a megvásárolt kijelzővédő fóliát, ám ez korántsem olyan egyszerű. Elég egy apró mozdulat, és máris ferdén kerül a telefonra, amit újból már nem lehet felhelyezni. Ez nem csak bosszúságot, de plusz költséget is jelenthet. A minél magasabb vásárlói élmény érdekében érdemes technikusaink segítségét kérni a szakszerű védőfólia felhelyezésében.  Áruházainkban újonnan vásárolt Cellect márkájú üvegfóliák esetében mindez díjmentes.” – mondta Oláh Gergő, a MediaMarkt szolgáltatásmenedzsere.

 

A felmérés rákérdezett arra is, hogy a sérült készülékével mit kezdett tulajdonosa: ha menthető lett volna, javíttatta-e. Lustaságból, vagy racionálisnak gondolt megfontolásból, de többségük (53%) nem így tett. A sérült telefont a tulajdonosok 32 százaléka sérülten használta tovább, míg 21 százalék inkább megvált a készülékétől és újat vásárolt. A javítható sérüléssel rendelkező tulajok csupán egyharmada fordult szervizhez. “100 megapixeles, ultramodern kijelzős telefonunk akkor nyújt maximális felhasználói élményt, ha nem pókhálósra törött kijelzővel kell használnunk. Óvatosabb készülékhasználat és tudatosabb védelem; a kosárba ezt is tegyük a mobil mellé.”- tette hozzá Biró Gyula, Cellect Hungary mobiltelefon kiegészítőket forgalmazó cég ügyvezetője.

A cikkhez kapcsolódó linkek:


    Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


    A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

    A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

    2025.11.14
    | SamMobile
    A 10x optikai zoommal felszerelt Galaxy S23 Ultra egyedi hardveres előnyeit a Samsung azóta sem tudta teljesen pótolni, pedig ez volt az a funkció, ami valóban különlegessé tette az Ultrát.
    7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

    7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

    2025.10.29
    | Phone Arena
    A Samsung hamarosan bemutatja legújabb csúcskészülékét, a Galaxy S26 Ultra modellt, amely már most hatalmas izgalmat váltott ki a technológiai világban.
    Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

    Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

    2025.10.10
    | Android Central
    Egy frissen kiszivárgott kép és szabadalmi dokumentum alapján úgy tűnik, hogy a Samsung egészen újszerű technikai megoldással készül a közelgő Galaxy Trifold modellhez.
    Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

    Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

    2025.10.20
    | Phone Arena
    Neked is színváltós lett a narancs iPhone 17 Pro-d? Úgy tűnik, újabb „gate” botrány rázta meg az Apple-t – ezúttal a „#colorgate” néven elhíresült jelenség, amely az iPhone 17 Pro és Pro Max modelleket érinti.