Egy Samsung Galaxy Z Fold4 tulajdonos a Redditen rámutatott arra, hogy telefonja már nem nyílik ki teljesen laposan, mivel a zsanérba szennyeződés került.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
Ahogyan azt a bejegyzésében megjegyezte az illető (ahmed1smael), a szennyeződés a zsanér tisztítására használt sörtékből származó darabokból és a sörték rögzítésére használt ragasztószalag darabkákból állt. Ezt egy képen is láthatjuk, amit a Reddit felhasználó megosztott a közösségi média platformon.
Négy órás munka és egy pár darab üdítős doboz használata után a telefon tulajdonosa végre képes volt teljesen laposan kinyitni az eszközt. Ám a sörték darabokra törésével és eltávolításával megnőtt annak a veszélye, hogy szennyeződés kerüljön a telefonba, és károsítja a belső kijelzőt.
Ahmed1smael a módszerét a következőképpen magyarázta: „A tömítés a zsanér mindkét oldalán megtalálható. Ellenőriztem az oldalt, ahol több ragasztóanyag jött ki, hogy azonosítsam a törött oldalt. Ezután óvatosan vékony műanyagot használtam, és darabokra vágtam az üdítős dobozt, hogy keressem és kivegyem a szálakat és a műanyag tömítést.”
Miután kitisztította a sörtéket és a ragasztót a Galaxy Z Fold4 zsanérjából, végre kinyithatta az eszközét teljesen laposra.
Az illető azt állítja, hogy a Samsung folyamatosan tagadja, hogy a sörtékre használt ragasztó felmondta a szolgálatot, ami miatt a sörtékek a zsanérba kerültek. Figyelmezteti azokat a Galaxy Z Fold4 felhasználókat, akik ugyanezzel a problémával küzdenek, hogy forduljanak a Samsunghoz garanciális esettel, ahelyett, hogy megpróbálnák utánozni azt, amit ő tett. „Kérlek, használd a garanciát, és vedd védelmedbe az ügyedet, és ne add fel” – írja a Reddit-felhasználó. „Ez gyártási hiba.”
A Reddit közösségének érzékeny pontját érintette az a megjegyzés, miszerint a Galaxy Z Fold5 is ugyanerre a sorsra fog jutni, mint a Galaxy Z Fold4 (ezt később „kijavította”). A szerkesztés előtt többen kérdőjelezték meg ezt a megállapítást, és említették, hogy a Samsung megváltoztatta a zsanért a 2023-as Z Fold modellen. Például GuyTan0 felhasználó írta: „Van bármi bizonyítékod erre? A 4-es már korábban is ezzel a problémával küzdött, mint amennyi idő telt el a 5-ös megjelenése óta. És még mindig tökéletesen működik. Lehet, hogy igazad van a 4-es esetében, mivel a Samsung tudomást szerzett róla, és úgy döntött, hogy megváltoztatja a 5-ösre.”
A Samsung nem gondolja, hogy a probléma az ő felelősségük lenne. Ahogyan Rocket 3431 megjegyezte a Reddit-en: „Igen, ugyanazzal a problémával küzdök, és azt akarják, hogy fizessek a javításért. Ez abszolút értelmetlen. Ez a telefon nem éri meg a macerát. Visszaszámolom a napokat, amíg ki nem fizetem, és válthatok egy sima készülékre. Az a régi Note 9 a fiókomban annyira csábítóan néz ki.”
Több Reddit-felhasználó is azt állította, hogy a Samsung visszautasította a Galaxy Z Fold4 javítását garanciálisan, mert véletlen karcolások vagy kosz volt a töltőportban, amiknek semmi köze nem volt a problémához.