Bár nem mindig könnyű előre megjósolni, hogy egy adott vállalat három, hat vagy 12 hónappal korábban pontosan hogyan kerül be a világ vezető okostelefon-gyártói közé, a szezonalitás olyan dolog, amelyet a nagy szórakoztatóelektronikai márkák ritkán tudnak elkerülni vagy valóban értelmes módon megfékezni.
További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!
A zászlóshajó megjelenési ütemtervétől függően az Apple-nek és a Samsungnak vannak jó és rossz hónapjai, valamint jobb és rosszabb szezonjaik, és általában nagyjából ugyanabban a helyzetben találják magukat, amikor minden szám kiderül, és a piackutató cégek negyedéves és éves hierarchiát tesznek közzé. mint a Strategy Analytics.
De mindenféle tényező és változó közrejátszik, amelyek nem feltétlenül szüntetik meg az értékesítési adatok szezonális ingadozásait, hanem olykor váratlan módon növelik vagy csökkentik bizonyos termékek iránti keresletet. Az iPhone 13 szállítmányai például meglepően stabilak, és az iPhone 14 sorozat határozottan a láthatáron van, legalábbis a JP Morgan elemzője által látott és az AppleInsider által a nyilvánosságnak közvetített Wave7 Research új adatai szerint.
Alacsonyabb az iPhone 14 érdeklődése a korábban vártnál?
A Bloomberg e hónap eleji jelentése alapján biztonságosnak tűnt azt feltételezni, hogy 2022 végére az iPhone 14 eladásai többé-kevésbé megegyeznek a tavalyi iPhone 13 sorozatszámokkal.
Visszatekintve még az iPhone 14 családra vonatkozó előrejelzést is találhatunk, amely meghaladja elődeit, de ezt az optimizmust határozottan nem erősíti meg Samik Chatterjee, a JP Morgan munkatársa, aki szerint "a szokásosnál kevesebben tervezik iPhone vásárlását", ugyanis a hírek korlátozott változtatásokat és frissítéseket pletykálnak a funkciók terén és áremelkedés várható az Apple következő csúcskategóriás készülékeinek négyesével szemben.
Ez bizonyos szempontból jó hír a cupertinói technológiai óriás számára, mivel az iPhone 13 „modellértékesítése továbbra is emelkedik a korábbi iPhone ciklusokhoz képest”, ami azonban másik szemszögből nagy problémát okozhat.
Természetesen az Apple rajongótábora elég nagynak bizonyulhat ahhoz, hogy az iPhone 14 sorozatot a következő hónapban azonnali slágerré változtassa, és az iPhone 13 eladásait stabil szinten tartsa szeptember közepéig és még tovább is. Végül is ez történt tavaly, amikor az iPhone 12 iránti kereslet változatlan maradt, majd az iPhone 13 kínálata önálló lendülettel indult.
A helyzet az, hogy senki sem tudja igazán megjósolni a jövőt, így legalábbis egyelőre az Apple-nek egyszerűen az iPhone 13 sorozat legújabb sikerének megünneplésére kellene összpontosítania... és talán arra, hogy megtalálja a módját, hogy ne készítse el az iPhone-t 14 drágábban.
Mennyire népszerű az iPhone 13 család?
Röviden, nagyon. Részletesen elmondható, hogy a "standard" 6,1 hüvelykes iPhone 13 toronymagasan, 22 százalékos részesedéssel rendelkezett az amerikai szolgáltatóknál regisztrált összes okostelefon-eladásból júliusban, ezt követte a 13 Pro Max a saját regionális tortájának nagy, 20 százalékos szeletével. Az iPhone 13 Pro 16 százalékkal, a 13 mini pedig nem meglepően apró 3 százalékkal rendelkezett.
Ez hihetetlen, 61 százalékos részesedés csak az iPhone 13 kvartett esetében, az Apple portfóliójának többi része pedig további 5 százalékot tesz ki, amivel a cég 66 százalékra emelkedett. Más szóval, a múlt hónapban közvetlenül a Verizontól, az AT&T-től és a T-Mobile-tól vásárolt okostelefonok három közül kettőn egy híres gyümölcs témájú logó szerepelt, és elsősorban az iPhone 13 sorozat volt a felelős ezért az iPhone 14 bevezetése előtti megsemmisítő eredményért.
Ami talán még figyelemre méltó, hogy ezek a számok az Apple "szezonálisan gyenge" reklámtevékenysége ellenére érkeztek, bár ez nem meglepő módon elmondható a Samsungról is a Galaxy Z Fold 4 és a Z Flip 4 közös bemutatásának előestéjén.