SEO
Az egyik legfontosabb online marketing eszköz a keresőoptimalizálás. Tudj meg többet a SEO-ról!
Az online marketing témaköréről mindenki hallott már, aki nem barlangban lakott az utóbbi 20 évben. Azonban ez a téma olyan óriásivá nőtte ki magát mostanáig - és minden valószínűség szerint mindez folyamatosan tovább fog nőni a jövőben -, hogy több különböző szakterület alakult ki ezen belül is. Az egyik legfontosabb ilyen a keresőoptimalizálás (szakszövegekben sokszor SEO / search engine optimization) és ez mára már külön szakmává nőtte ki magát.
Miért? Azért, mert egyre több időt töltünk a világhálón és nemcsak egyre több döntést hozunk itt a vásárlásra vonatkozóan, hanem egyre többen vásárolnak különböző termékeket és szolgáltatásokat közvetlenül az interneten.
Ahhoz, hogy a te honlapod lehessen a(z egyik) legnépszerűbb bizonyos releváns kulcsszavakra, nagyon sok mindenre van szükség. Az első lépés egy valóban profi weboldal készítés folyamata, amelyet mindenképp érdemes valódi szakértő(k)re bízni: mind technikailag (technikai SEO), mind felhasználóbarát szempontjából óriási előnyhez lehet jutni, ha a honlap nemcsak "oké", vagy "rendben van", hanem valóban kimagaslik a konkurencia színvonalából.
Egy jó weboldal, mind tartalmilag, mind technikai módon nagyon fontos része a keresőoptimalizálás tág körének. Azonban egy igazán kiváló honlap még magában nem elégséges arra, hogy rögtön a Google első oldalán (vagy akár annak is az első helyezései között, esetleg a legelső helyén) szerepeljen. Ehhez szükség van a keresőoptimalizálás (SEO) további részeire is: ilyen az előzőekhez képest valószínűleg kevésbé ismert linképítés (linkmarketing) kifejezés, amely arra szolgál, hogy a (magyarországi és egyébként európai viszonylatban is) legfontosabb Google algortmusát is meggyőzzük arról, hogy az oldal valóban kiemelkedő és a keresőt használó potenciális érdeklődők és ügyfelek valóban a te oldalara vágynak.
A keresőoptimalizálás témájának fontos részei között meg kell említenünk a tartalmi részt is: sok szakma művelőjének nem esik különösebben nehezére egy releváns, technikailag helyes szöveg megírása (bár vannak kivételek - és végülis miért kellene szövegíró szakértőnek lenned, ha a villanyszereléshez értesz leginkább), de azontúl, hogy egy szöveg "jó", vagyis kielégíti az olvasók minőségi igényeit, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Google algoritmusa is azt fogja találni, hogy ezek ideális szövegek.
Nincs mindenki tisztában vele, de a szövegnek a világhálón nem csak tartalmi, de formai követelményei is vannak - legalábbis, ha igazán optimalizált tartalom és honlap a célunk: ezek nélkül pedig tényleg nincs esélyünk a Google kereső elejére "felmászni".