mobilmarketing
Hatékony mobilmarketing-taktikák minden vállalat számára. Pár tipp, hogyan legyen sikeres a céges mobilmarketing.
Az okostelefonok elterjedése a marketing egy egészen új ágazatát teremtette meg. A megfelelő stratégiával manapság bármelyik vállalat egyedi tartalmakat és kampányokat készíthet ideális ügyfelei megcélzása érdekében. Még ha egy nagyobb vállalat több demográfiai csoportot is igyekszik elérni, részletesen személyre szabott hirdetéseket és más marketingeszközöket használhat erre a célra.
A probléma csak az, hogy sok kis- közép és nagyobb vállalkozás egyszerűen nem tudja, hogy hogyan alkalmazhatja hatékonyan a mobiltechnológiát a marketing részeként. Az alábbi cikkben ehhez kínálunk néhány praktikus tanácsot.
Használjon chatbotokat
A chatbotok a marketing egyre több területén jelennek meg, és főleg a mobilhasználóknak jelentenek óriási segítséget. Habár egy webhelyet mobileszközökön is könnyedén navigálhatóvá kell tenni, sosem árt, ha a mobilról böngésző látogatók (és persze az asztaliak is) némi extra segítséget kapnak böngészésükhöz. Manapság már számos olyan chatbot létezik, amelyek beüzemelése szinte semmilyen technológiai tudást nem igényel, mégis sokat javíthatnak a felhasználói élményen.
Készítsen releváns, hasznos tartalmakat
Ez a javaslat minden online marketinges stratégiára vonatkozik, de fokozottan ügyelni kell rá, ha a mobilmarketingről van szó. Győződjön meg róla, hogy a megfelelő közönséget célozza-e meg, és hogy a helyes (hasznos, releváns) tartalmakat használja-e ehhez. Az emberek mára hozzászoktak, hogy a mobilos böngészési élményeik személyre szabottak. Törekedjen erre saját webhelyén és/vagy mobilalkalmazásában is!
Kínáljon exkluzív ajánlatokat
Ha mobilmarketinggel foglalkozik, időnként indítson exkluzív kampányokat, amik kizárólag csak a mobilhasználóknak szólnak. Például felkínálhat egy 15%-os kedvezményt azoknak, akik mobileszközről adják le a rendelésüket, és így tovább. Ügyfelei garantáltan megjegyzik majd, hogy a jövőben is érdemes lesz mobilról felkeresniük webáruházát.
Fogalmazzon tömören és egyértelműen
Az SMS-ek négyszer annyi aktivitást váltanak ki a címzettekből, mint az emailek, mégis egyre kevesebb cég használja őket marketingkommunikációjára. Ez remek lehetőséget biztosít vállalata számára, hiszen az SMS-ek között sokkal kisebb versenyre számíthat, mint ügyfelei email fiókjaiban. Na persze, az SMS-ek korlátozott terjedelme miatt fontos, hogy röviden, tömören és lényegre törően fogalmazza meg üzeneteit, hogy címzettjei pontosan tudják miért és mit kell tenniük következő lépésként. Biztosítson egy rövidített URL-t is az üzenetben, amin keresztül felkereshetik webhelyét!
Használjon figyelemfelkeltő vizuális elemeket
Egy rövid videó vagy képgaléria általában jobban magára hívja az emberek figyelmét, mint egy sima fénykép, és lényegesen jobban, mint egy egyszerű szöveges üzenet vagy bejegyzés. A vizuális elemekkel könnyedén kitűnhet a többi üzenet közül, és már ezek a grafikák, képek és videók is rengeteg hasznos információt kínálhatnak az ügyfelek számára.
Célozzon helyileg
Az úgynevezett geofencing az egyik legelterjedtebb célzási technológia a mobilmarketingben. Lényege, hogy a webhelyek és alkalmazások akkor küldenek értesítéseket a mobilhasználók készülékeire, amikor azok belépnek egy kijelölt (digitálisan körbekerített) területre. Az értesítés felhívhatja a felhasználók figyelmét egy aktuális, de átmeneti ajánlatra, vagy egy közelben beváltható kuponkódra. A geofencing remek taktika éttermek, szállodák és más helyi jellegű vállalatok számára.
Forrás:Pexels - Andrea Piacquadio
Ügyeljen a helyre és az időre is
Ez két rendkívül fontos szempont, ha a mobilmarketingről van szó. Az emberek többsége szinte mindig és mindenhová magával viszi mobiltelefonját, ez azonban nem jelenti azt, hogy a nap 24 órájában meg lehet célozni őket különféle marketingüzenetekkel. Gondolkodjon el célközönsége napi rutinján. Mikor ébrednek? Mikortól meddig dolgoznak? Mikor lehet az ebédszünetük? Ezekhez az információkhoz többek között Facebook oldala statisztikai felületéről is hozzájuthat. Igyekezzen azokban az időszakokban felkeresni ügyfeleit mobilmarketingjével, amikor azok a legvalószínűbb, hogy odafigyelnének mondanivalójára.
Ki kell derítenie továbbá, hogy ideális ügyfelei milyen webhelyeken járnak és milyen alkalmazásokat használnak, amikor telefon kerül a kezükbe. YouTube vagy Facebook hirdetésekkel érheti-e el őket hatékonyabban? Emailben lenne jobb kommunikálni velük, vagy a webhelyeken elhelyezett hirdetéseken keresztül?
Használjon QR-kódokat
A mobilmarketing egyik kulcsfontosságú eleme a QR-kódok technológiája. Ezek a kódok kifejezetten azért jöttek létre, hogy mobileszközökkel is könnyedén leolvashatók legyenek. A QR-kódokban tárolt információt a telefonok gyorsan lefordítják és megjelenítik a felhasználók számára. Ez lehet egy rövid szöveg, egy névjegykártya, egy telefonszám vagy akár egy URL is, amit a felhasználók rögtön felkereshetnek telefonjukon. Használjon QR-kódokat szórólapjain és más offline marketinganyagokban is.