Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott két távközlési szolgáltató, a Pannon és a Vodafone – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal
A GVH vizsgálata szerint a Pannon bármely elõfizetõ hozzáférési sebességét korlátozhatja, függetlenül attól, hogy a korlátozás alapjául szolgáló körülmény felróható-e az elõfizetõnek vagy sem, illetve a korlátozás alapjául szolgáló körülmény egyáltalán összefüggésben van-e az elõfizetõ magatartásával vagy sem.
A GVH szerint tisztességtelen, ha a reklámokban a vállalkozás intenzív internetezésre biztatja a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelõ magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálja. A GVH 15 millió forint bírságot szabott ki a Pannonra.
Hasonló ügyben indított vizsgálatot a GVH a Vodafone ellen is. A társaság nyári kampánya keretében arról tájékoztatta a fogyasztót, hogy az Internet Szabadon akcióban fix havi díjért korlátlanul internetezhet normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Vodafone-nak még normál használat esetén is lehetõsége van az adatforgalom idõszakos vagy állandó lassítására 5 GB adatforgalom felett.
Ugyancsak megtévesztõek voltak a Vodafone azon hirdetései, amelyekben arról adott tájékoztatást, hogy a fogyasztó az elõfizetés mellé díjmentesen nyújtott szoftver segítségével bármikor lekérdezheti adatforgalmát. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a modem ugyan alkalmas az adatforgalom valamiféle mérésére, a modem által mért és a valós, számlázott adatforgalom között azonban jelentõs eltérés lehet.
Ezért a távközlési vállalkozás 10 millió forint bírságot kapott. Az ügyben súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a Vodafone korábban többször kapott elmarasztalást a GVH-tól a fogyasztók megtévesztése miatt.