A SEO sikerének alapja a jó kulcsszó

2022.07.13
Címkék:

A megfelelő kulcsszavakra optimalizált tartalmak szerepe a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelkedő jelentőségű, hiszen ettől függ, hogy a felhasználó, potenciális vásárló eljut-e a honlapodra.

Hogyan írj minőségi tartalmat, ami láthatóvá teszi a cégedet a célközönséged számára? Egyáltalán hogyan találd meg a megfelelő kulcsszavakat? Erre mutatunk most tippeket. Tarts velünk!

 

Amennyiben kicsit is beleástad már magad az online marketingbe, tudnod kell, hogy a siker a jó alapoknál kezdődik, vagyis mielőtt bármilyen terméket, szolgáltatást el akarsz adni, tisztában kell lenned azzal, ki a célközönséged, hogyan néz ki az ideális vásárlód, vagyis a buyer persona-d. Ugyanis az ő igényeire szabva kell elkészítened a minőségi tartalmat, ami majd bevonzza az érdeklődőket, akik egy részéből a vásárlóid és így a bevételeid lesz.

 

A kulcsszavak titka

 

Kulcsszó alatt egy olyan kifejezést értünk, amelyre a böngészőkben a felhasználók keresnek, és amire a Google, a Bing, valamint az egyéb internetes keresők megjelenítik a kapcsolódó tartalmakat, vagyis a felhasználó számára értékes információkat. Az ALH Consulting segít a jó kulcsszó megtalálásában, és szakértői a SEO más területein is képesek céged fejlődését támogatni. 

 

A cél az, hogy a tartalmakhoz - legyenek azok szövegek, kép- vagy hanganyagok, videók - minél relevánsabb kulcsszavakat találjunk, és ezeknek megfelelően az oldalakat is tökéletesíteni tudjuk. A jól optimalizált weboldal ugyanis segít előre jutni a keresők találati listájában, vagyis láthatóvá tesz bennünket a célközönség számára.

 

Egy jó kulcsszó organikus forgalmat generál és terel a weboldalra. A SEO eredményességét jól mutatja, ha a teljes forgalom legalább fele a keresőkből érkezik.  

 

Milyen kulcsszó típusok léteznek?

 

Alapvetően 3 kategóriába sorolhatjuk a kulcsszavakat:

 

  • head keyword: népszerű egyszavas kifejezések, melyek keresési volumene annak ellenére magas, hogy nem specifikusak, vagyis jelentős eredményt elérni ezekre nehezebb és hosszadalmas feladat.
  • medium tail keyword: 2-3 szavas kifejezések
  • long tail keyword: 3-nál több szóból álló, összetettebb keresési kifejezések

 

A medium és long tail keyword-ökre kevesebb keresés érkezik, így a verseny sem annyira erős, vagyis ezekkel könnyebben és olcsóbban lehet a Google rangsorban előrébb lépni. Használatukkal megtöbbszörözhető a head keyword-ök keresési mennyisége. 

 

Általánosságban elmondható, hogy 4-5 fő kulcsszóra, valamint 3-szor annyi medium és 10-20-szor annyi long tail keyword-re érdemes a weboldalakat optimalizálni a felhasználók tényleges keresései alapján. 

Kulcsszókutatás és -hatékonyság

 

A kulcsszókutatás lépései:

 

  • Ötletelés a vevő szemszögéből, minél több kulcsszóra.
  • További ötletek a kulcsszótervező eszközök (pl. Google Ads Kulcsszótervező) használatával.  
  • Kulcsszavak tesztelése a keresőben. Feltétlen nézni kell a relevanciát. Nagy verseny esetén érdemes a gyengébb kulcsszavakra fókuszálni.
  • Eredmények finomítása. A jól működőkhöz hasonlók keresése, tartalmak írása.
  • Folyamatos kutatás.

 

A kulcsszókutatás, a kulcsszavak használatának célja az egyre magasabb látogatottság, ezzel összefüggésben stabil bevétel elérése.

A cikkhez kapcsolódó linkek:


    Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


    A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

    A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

    2025.11.14
    | SamMobile
    A 10x optikai zoommal felszerelt Galaxy S23 Ultra egyedi hardveres előnyeit a Samsung azóta sem tudta teljesen pótolni, pedig ez volt az a funkció, ami valóban különlegessé tette az Ultrát.
    7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

    7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

    2025.10.29
    | Phone Arena
    A Samsung hamarosan bemutatja legújabb csúcskészülékét, a Galaxy S26 Ultra modellt, amely már most hatalmas izgalmat váltott ki a technológiai világban.
    Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

    Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

    2025.10.10
    | Android Central
    Egy frissen kiszivárgott kép és szabadalmi dokumentum alapján úgy tűnik, hogy a Samsung egészen újszerű technikai megoldással készül a közelgő Galaxy Trifold modellhez.
    Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

    Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

    2025.10.20
    | Phone Arena
    Neked is színváltós lett a narancs iPhone 17 Pro-d? Úgy tűnik, újabb „gate” botrány rázta meg az Apple-t – ezúttal a „#colorgate” néven elhíresült jelenség, amely az iPhone 17 Pro és Pro Max modelleket érinti.