Délutánra megszûnt a hívásindítási probléma a Magyar Telekom mobilhálózatában.
Egy elõre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma miatt a mai napon a Magyar Telekom mobilhálózatában elsõsorban a hálózaton belüli hívások jelentõs része sikertelen volt. Az elõfizetõk azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhetõ, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az SMS-ek továbbításában is.
A hiba észlelését követõen a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdõdött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a hálózatra történõ ismételt feljelentkezés érdekében a szolgáltató azt kéri, hogy az elõfizetõ kapcsolja ki majd be készülékét.
A Telekom a helyzetben minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredõ kötelezettségeit is megvizsgálta. Ennek alapján megállapítható, hogy bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, de az ügyfeleket érintõ, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel késõbb részletezett módon elõfizetõnként 10, hálózaton belül lebeszélhetõ percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad.
A Magyar Telekom ezúton ismételten köszöni ügyfelei megértését és türelmét.