A járvány óta a legalacsonyabb volt a mobileladások szintje. Mutatjuk a cégek rangsorát a világon és Kínában.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
A globális okostelefon-szállítmányok 2022 2. negyedévében a világjárvány 2020-as kitörése óta a legalacsonyabb ponton voltak, a negyedévben mindössze 287 millió darabot szállítottak le világszerte.
A csökkenés azonban messziről sem egyenletes. A Samsung 6%-kal több okostelefont szállított, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a negyedévben, de 16%-kal kevesebb okostelefont szállított le, mint az előző negyedévben. Ennek ellenére 61,8 millió okostelefonnal ebben a negyedévben a Samsung végzett az első helyen 21%-os részesedéssel, megelőzve az Apple-t, amely 48,5 millió iPhone-t szállított le és 17%-os piaci részesedéssel rendelkezett.
Az Apple a legutóbbi negyedéves beszámolójába arról számolt be, hogy az iPhone bevételei 3%-kal emelkedtek az előző évhez képest, 40,67 milliárd dollárra, míg a Mac bevételei 10%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest 7,38 milliárd dollárra, az iPad bevételei pedig 2%-kal csökkentek az előző évhez képest, 7,22 milliárd dollárra. Még az Apple korábban gyorsan növekvő szolgáltatási üzletágának növekedése is a Q2 17% -áról 12% -ra csökkent ebben a negyedévben.
A Xiaomi 2022 Q2-ben 39,6 millió egységgel a harmadik helyen állt, míg az OPPO a negyedik helyen 27,3-millióval, a Vivo pedig az ötödik helyen 25,4 millió egységgel Canalys szerint.
A Canalys elemzője szerint a csökkenés mögött most már nem elsősorban az ipar ellátási láncok problémái állnak, hanem a gyengülő kereslet.
A Canalys arról is beszámolt, hogy a kontinentális Kínába irányuló szállítmányok 2022 2. negyedévében 10%-kal, 67,4 millió darabra csökkentek az előző év azonos időszakához képest. Melynek többek között az is volt az oka, hogy olyan kulcsfontosságú városok, mint Sanghaj, júniusig hónapokon keresztül COVID-19 miatti le volt zárva. Kínában a legnagyobb márka a Vivo, 28%-os piaci részesedéssel, őt követi a Honor. Az Apple az ötödik helyen foglalja el.