Egyre erősebb e-kereskedelemben a Z generáció

2021.09.07| (x)

Nemcsak az aktív korú lakosság és az idősebbek körében egyre népszerűbb az online vásárlás, egyre jelentősebb ugyanis a Z generáció jel

További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide! További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

A tinédzserek és a 20-as éveik elején járó fiatalok magától értetődőnek tekintik a villámgyorsan bejárható vásárlói útvonalat, illetve a személyre szabott élményeket és a mobiloptimalizált szolgáltatásokat, ha pedig a webáruház nem áll ki a számukra fontos társadalmi értékek mellett, már lépnek is tovább.

És ha már éppen megfejtenénk a mai 12-26 éves korosztály vásárlói döntéseinek hátterét, jönnek a legfiatalabbak: hamarosan már az Alfa generáció kedvében kell járniuk a kereskedőknek. Tetszik vagy sem, az e-commerce jövőjét már most a „digitális bennszülöttek” írják, erre pedig készülni kell – hívja fel a figyelmet a Stylers Group.

Az e-kereskedelembe is megérkezett a Z generáció, mely egyre nagyobb vásárlóerővel és még annál is határozottabb elvárásokkal szerzi be az online térben a vágyott terméket és szolgáltatásokat. A KSH adatai szerint csak Magyarországon több mint 1,5 millió 12-26 között fiatal él, akik számára teljesen természetes, hogy bárhol, bármikor előkapják a mobiltelefonjukat, hogy megvegyék a trendi ruházati (60%) vagy éppen szépségápolási kellékeket (41%). A Mastercard friss felmérése szerint ugyanis ezek a legnépszerűbb termékek a korosztály bevásárlólistáján, a megkérdezett fiatalok 76%-a pedig havi rendszerességgel vásárol online – számukra tehát teljesen természetes közeg az e-kereskedelem. 

Felmerülhet a kérdés, hogy a tinédzserek és fiatal 20-asok valóban akkora vásárlóértéket képviselnek-e, melyekről a fenti számok árulkodnak? Nos, egy amerikai kutatás szerint a szülők 70%-a megkérdezi Z generációs gyermekét a neki szánt termékek beszerzése előtt - tehát már ekkor komoly befolyással vannak a családi vásárlási döntésekre.  

Egyre erősebb e-kereskedelemben a Z generáció

Mobilon, bárhol, bármikor – de nem elég a felszínt kapargatni

Mi kell tehát ahhoz, hogy ezt a könnyen elcsábuló korosztályt is a visszatérő vásárlók között tudhassák a webáruházak? „Ha alaposabban a Z generáció vásárlási szokásai és a döntéseit motiváló tényezők mögé nézünk, kiderül, hogy elsősorban a vágyaikat és elképzeléseiket azonnal kiszolgáló megoldásokat keresik az online térben is, ahogy az élet minden más területén. Ezért sem túlzás azt mondani, hogy egy akadálymentes, gyors és mindenekelőtt mobiloptimalizált webshop nélkül ma már labdába sem rúghatnak a kereskedők, a vásárlói élményhez pedig elengedhetetlenek a profi mesterséges intelligencia-alapú ajánlórendszerek.

Ezek megbízható üzemeltetéséhez azonban komoly technológiai háttér kell, mert nem egy példát láthattunk arra, hogy egy Black Friday-fiaskó vagy egy befuccsolt fizetési oldal miatt örökre elpártoltak a vásárlók akár egy nagyobb márkától is” – mondja Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.

A Z generáció tagjainak saját bevallása szerint (60%) is jellemző rájuk az impulzusvásárlás, melyet a gyors, személyre szabott, többcsatornás online vásárlói terek mellett az élményalapú megközelítéssel aknázhatnak ki az e-kereskedők. A különböző virtuális valóság-alapú megoldások, az élő videókban bemutatott, azonnal megvásárolható termékek vagy éppen az extra élményt nyújtó alkalmazások (például a virtuálisan felpróbálható ruhadarabok) mind-mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a fiatalok következő lépése a kosárhoz és a fizetési oldalhoz vezessen.

Mielőtt azonban túlzottan felszínesnek és könnyen befolyásolhatónak könyvelnénk el a korosztályt, meg kell jegyezni azt is, hogy elődeiknél sokkal határozottabban állnak ki a számukra fontos értékek mellett, és ezt azoktól a márkáktól is elvárják, akiknél a pénzüket költik. Szívesen jótékonykodnak, önkénteskednek és kifejezetten aggódnak a bolygó jövője miatt, így azokkal a cégekkel tudnak leginkább azonosulni, akikre partnerként tekinthetnek ezen a téren is.

Fel kell pörögni: már jönnek az „alfák” is

Miközben a Z generáció folyamatos fejlesztésekre és új technológiai megoldásokra készteti az e-kereskedelmet, már a legfiatalabbak is kopogtatnak az ajtón: a 2010 után született gyerekek már szó szerint okostelefonnal a kezükben cseperednek, és korábban be fognak lépni a potenciális vásárlók körébe, mint gondolnánk. Úgy tűnik, hogy ez a korosztály éppen ellenkezőleg szocializálódik majd a webshopok világában, mint a Z-sek, hiszen gyakorlatilag az első naptól kezdve látják, hogyan vásárolnak az online térben szüleik, és valószínűleg ezeket a mintákat követik majd maguk is.

Jelentős trendnek tűnik az alfák korából fakadóan a „gamifikáció”, vagyis a játékalapú információátadás, amely azért is lehet életképes megközelítés, mert a következő generációkból már nem váltják ki a kívánt hatást a hirdetések és reklámok, ráadásul sokkal rövidebb ideig lehet majd lekötni a figyelmüket – az ebbe az irányba mutató fejlesztéseken pedig már most érdemes elgondolkozni.

Az amerikai piacon is aktív Stylers Group jelentős fejlesztői tapasztalattal rendelkezik a globális e-kereskedelmi trendek terén is, a technológiai újdonságokkal és további hasznos tudnivalókkal pedig minden érdeklődő megismerkedhet az idén ősszel is gazdag programmal jelentkező Protechtor E-commerce online eseményein.

 

messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Samsungosok évek óta vágytak erre az ébresztőóra funkcióra – a One UI 8 végre elhozta

A Samsungosok évek óta vágytak erre az ébresztőóra funkcióra – a One UI 8 végre elhozta

2025.05.30
| Phone Arena
A One UI 8 jelenleg béta állapotban érhető el a Galaxy S25 sorozatra, és bár a figyelem leginkább a látványos újításokra irányul, néhány kisebb, ám annál hasznosabb fejlesztés is helyet kapott.
iOS 18.5: Öt új iPhone funkció érkezik jövő héten

iOS 18.5: Öt új iPhone funkció érkezik jövő héten

2025.05.08
| 9to5 Mac
Az iOS 18.5 frissítés jövő héten érkezik, és ugyan nem egy nagy volumenű frissítés, mégis több hasznos újítást hoz az iPhone felhasználók számára.
iPhone 17 Pro – Ezekkel az új funkciókkal érkezik idén ősszel

iPhone 17 Pro – Ezekkel az új funkciókkal érkezik idén ősszel

2025.05.28
| MacRumors
Bár az iPhone 17 Pro és iPhone 17 Pro Max modellek hivatalos bemutatója csak 2025 szeptemberére várható, már most számos pletyka látott napvilágot az Apple következő csúcskészülékeiről.
Íme 17 ok, amiért érdemes lehet várni az iPhone 17-re

Íme 17 ok, amiért érdemes lehet várni az iPhone 17-re

2025.04.22
| MacRumors
Valamint arra is, hogy miért lehet a 2025-ös Apple telefongeneráció különösen izgalmas.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Milyen telefontokkal védi telefonját?


nem használok tokot
a lehető legolcsóbbat veszem
designos tokot használok
a legnagyobb védelmet nyújtó tokot veszem



Korábbi szavazások eredményei