Az Apple titokban reklámokat vásárol az alkalmazásaikhoz, mondják egyes app fejlesztők – és ennek nem örülnek
Egyes fejlesztők azzal vádolják a céget, hogy titokban hirdetéseket vásárol az alkalmazásaikhoz. Bár ez furcsán hangozhat, azt mondják, hogy a cég indítéka a kapzsiság, és ennek az a következménye, hogy ez számukra pénzbe kerül.
A Forbes kifejti, hogy az Apple szándéka az, hogy a forgalmat közvetlenül az App Store-ba irányítsa, nem pedig a fejlesztő saját webhelyére, annak érdekében, hogy a felhasználók végül alkalmazáson belüli vásárlásként vásároljanak előfizetéseket – így az Apple 15 vagy 30%-os jutalékot szed le.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
Az érintett alkalmazások a következők: Babbel, Bumble, HBO, Masterclass, Plenty of Fish és Tinder – ezek mindegyike viszonylag drága előfizetési lehetőséggel rendelkezik, így ez a tevékenység rendkívül jövedelmező az Apple számára.
A fejlesztők szerint a károk nem csak anyagiak, mivel az ügyféladatokhoz sem férnek hozzá adatvédelmi okokból.