Ritka jelenségnek lehetünk tanúi: a Samsung és az Apple összefogott!

2025.08.29| Android Headlines
Címkék:

Samsung

,

Apple

,

Xiaomi


A Samsung és az Apple ritkán lépnek fel közösen a piacon, de most egy különleges ügyben mégis összefogtak: jogi úton támadják a Xiaomit, miután a kínai gyártó legutóbbi reklámkampánya közvetlen támadásként érte őket.

Akciós tokok és tartozékok – katt ide! Akciós tokok és tartozékok – katt ide!

A vita középpontjában a Xiaomi 15 Ultra áll, amelynek kamerarendszerét a vállalat nyíltan a Samsung és az Apple csúcskészülékeivel hasonlította össze – nem éppen hízelgő módon. Az ügy háttere az, hogy az indiai piacra szánt kampányban a Xiaomi nyíltan kigúnyolta az iPhone 16 Pro Max kameráját, „cuki”-nak nevezve azt, miközben saját fejlesztését dicsőítette. Ez nem volt teljesen előzmény nélküli: idén áprilisban a gyártó egy egész oldalas újsághirdetéssel is gúnyt űzött az Apple telefonjából, áprilisi tréfának álcázva a támadást. Hasonló módon a Samsung zászlóshajó modelljeit sem kímélte.

A két óriásvállalat ezt már túl soknak találta, és hivatalos cease-and-desist felszólítást küldött a Xiaominak. Ez egy olyan jogi dokumentum, amely azonnali leállításra szólítja fel az érintett felet, ha az adott tevékenység káros vagy jogsértő. Szakértők szerint a probléma nem magában az összehasonlításban rejlik – hiszen a versenytársak jellemzőinek összevetése bevett gyakorlat –, hanem abban, hogy a Xiaomi konkrétan név szerint nevezte meg a riválisokat, így rontva azok piaci megítélését.

Ritka jelenségnek lehetünk tanúi: a Samsung és az Apple összefogott!

A helyzet különösen kényes, mert India mindhárom gyártó számára kulcsfontosságú piac. Az IDC adatai alapján 2025 második negyedévében a Samsung vezette a piacot 14,5%-os részesedéssel, mögötte a Xiaomi következett 9,6%-kal, míg az Apple 7,5%-kal állt a harmadik helyen. Bár a Xiaomi továbbra is erős, az Apple gyorsan növekszik: az év első felében 5,9 millió iPhone-t szállított le Indiában, ami 21,1%-os éves növekedést jelent.

Az úgynevezett „ambush marketing” – vagyis amikor egy márka közvetlenül rátelepszik egy rivális nevére és hírnevére – kockázatos reklámstratégia. Rövid távon figyelmet hozhat, de hosszú távon komoly jogi és reputációs problémákat idézhet elő. Egyelőre a Xiaomi nem reagált a felszólításokra, de könnyen lehet, hogy hamarosan pereskedés következik, amelyben két iparági óriás egyszerre támadja a céget.

 

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:
messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

2025.11.14
| SamMobile
A 10x optikai zoommal felszerelt Galaxy S23 Ultra egyedi hardveres előnyeit a Samsung azóta sem tudta teljesen pótolni, pedig ez volt az a funkció, ami valóban különlegessé tette az Ultrát.
7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

2025.10.29
| Phone Arena
A Samsung hamarosan bemutatja legújabb csúcskészülékét, a Galaxy S26 Ultra modellt, amely már most hatalmas izgalmat váltott ki a technológiai világban.
Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

2025.10.10
| Android Central
Egy frissen kiszivárgott kép és szabadalmi dokumentum alapján úgy tűnik, hogy a Samsung egészen újszerű technikai megoldással készül a közelgő Galaxy Trifold modellhez.
Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

2025.10.20
| Phone Arena
Neked is színváltós lett a narancs iPhone 17 Pro-d? Úgy tűnik, újabb „gate” botrány rázta meg az Apple-t – ezúttal a „#colorgate” néven elhíresült jelenség, amely az iPhone 17 Pro és Pro Max modelleket érinti.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Milyen telefontokkal védi telefonját?


nem használok tokot
a lehető legolcsóbbat veszem
designos tokot használok
a legnagyobb védelmet nyújtó tokot veszem



Korábbi szavazások eredményei