nokia
,hmd global
,mobilpiac
,licenc
,okostelefon
,telefonmárka
,technológia
,mobilgyártás
,visszatérés
,üzlet
Egykor a világ egyik legismertebb mobilmárkája volt a Nokia, de kérdéses, lesz-e még új esélye a piacon.
Talán az egyik legismertebb telefonkészítő, a Nokia, már több éve nem gyárt telefonokat. Bár a Nokia márkájú telefonok a piacon maradtak, miután a Nokia eladta mobil üzletágát, ezeket egy másik cég, a HMD Global készítette. Azonban a Nokia és a HMD Global jövőre különválnak, így kérdéses, hogy a két cég együttműködésének vége után is megjelennek-e új Nokia telefonok a piacon.
A helyzetet tovább rontja, hogy a HMD Global nemrég bejelentette, hogy csökkenti tevékenységét az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy a Nokia telefonok nem voltak olyan sikeresek, mint ahogy a HMD remélte, így a finn cég most veszteségeinek csökkentésére törekszik, és kivonul egy nagyon kihívásokkal teli piacról.
Mint sok globális vállalkozás, a HMD is egy kihívásokkal teli geopolitikai és gazdasági környezetben navigál. Gondos mérlegelés után úgy döntöttünk, hogy csökkentjük amerikai tevékenységünket. Elsődleges célunk, hogy biztosítsuk az ügyfeleink és partnereink zökkenőmentes átmenetét. Továbbra is teljesítjük minden kötelezettségünket, beleértve a garanciális fedezetet és a meglévő termékek szervizelését, és teljes támogatást nyújtunk globális csapataink révén.

Bár a Nokia és a HMD Global együttműködése 2026 márciusáig tart, a Nokia már most új partnert keres, aki hajlandó folytatni a Nokia márkájú telefonok kiadását.
Úgy gondolja, hogy egy új cég képes lehet újra népszerűvé tenni a Nokia telefonokat?
-
Igen, de jelentős beruházásra van szükség a K+F területén.
-
Nem, egyszerűen túl nagy a verseny.
-
Kinek kell egyáltalán a Nokia?
Egy Nokia közösségi menedzser a Nokia subredditjén válaszolt egy felhasználónak, aki azt kérdezte, hogy a cég kínál-e majd licencszerződéseket mobiltelefonokra a HMD-vel való együttműködés jövő évi befejezése után. A kommentet azóta törölték a szálból, de a Mobilissimo munkatársai még időben készítettek róla képernyőképet. Bár elég világos, hogy a Nokiának nincs másik partnere, aki átvenné a mobil üzletágat a HMD Globaltól, még kérdéses, milyen gyorsan talál majd egyet.
Nehéz elhinni, hogy a Nokia sok pénzt keresne a mobil márkájának licenceléséből. A finn cég több bevételt szerez szabadalmi és hálózati részlegeiből, és ez már egy ideje így van. Az is nehéz elhinni, hogy a Nokia telefonok újra népszerűvé válnak, különösen egy túltelített piacon. A Nothing, az Oppo, a Samsung, a Vivo és a Xiaomi sokkal népszerűbbé váltak, mint a Nokia, így annak a cégnek, amelyik úgy dönt, hogy Nokia márkájú telefonokat készít, nehéz dolga lesz visszahozni az ikonikus márkát régi dicsőségébe.


