
Az Apple ismét a világ legnagyobb telefongyártója lett, miután tavaly megszerezte ezt a címet, és 2024 utolsó negyedévében is megtartotta.
Az iPhone 16 sorozat erős eladásai és az Apple Intelligence funkciók segítségével a cég 23%-os részesedést szerzett a globálisan eladott 330 millió készülék közül 2024 negyedik negyedévében. A Canalys elemzése szerint, miközben az okostelefon-piac öt egymást követő negyedévben növekedett, az Apple 24%-ról 23%-ra csökkent az éves globális piaci részesedése, de még mindig megtartotta vezető helyét. Őt követi a Samsung 16%-os részesedéssel.
A harmadik helyen a Xiaomi áll, amely továbbra is a legjobb ár-érték arányú márkának számít, 13%-os piaci részesedéssel. A negyedik helyen a Transsion szerepel, amely 9%-ról 8%-ra csökkent. A Transsion egy kínai telefongyártó, amely Afrikában, valamint a Közel-Keleten, Ázsiában és Latin-Amerikában vezető pozíciót tölt be.
Q4 2024 telefonpiaci részesedés
A Canalys előzetes adatai szerint az ötödik legnagyobb gyártó a Vivo, 8%-os részesedéssel, míg az "Egyéb" kategória együttesen a legnagyobb, 32%-os piaci részesedést birtokolja. Érdekesség, hogy ha az Oppo, a Vivo és a OnePlus – a BBK Holding korábbi résztvevői – egy csoportba lennének sorolva, eladásaik könnyen meghaladhatnák a Samsungét, és az Apple nyomába érhetnének.
A Canalys jelentése szerint az Apple elmúlt évben elért erős növekedése az olyan feltörekvő piacok kiemelkedő teljesítményének köszönhető, mint India és Délkelet-Ázsia. Indiában az iPhone-importtal kapcsolatos vámokat részben eltörölték, mivel az Apple egyre inkább helyben kezdte gyártani készülékeit, ami árcsökkenést eredményezett, és növelte a piaci részesedést. Az Apple emellett aktív marketing- és márkázási stratégiákat alkalmazott az ázsiai-csendes-óceáni térségben, ami szokatlan ugyan, de kimagasló értékesítési eredményeket hozott.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Lehetnek változások
Bár a számok az idei első negyedévben változhatnak, ahogy a Samsung piacra dobja zászlóshajó Galaxy S25 sorozatát, és az iPhone 16 eladásai az újdonság varázsának elmúlásával csökkenhetnek, az Apple vezető pozíciója valószínűleg megmarad. Különösen, hogy az év későbbi szakaszában megjelenhet az iPhone 17 Air, amely tovább növelheti a cég előnyét.