2 millió dollárra bírságolták az Apple-t

2021.03.22| 9to5Mac
Címkék:

Apple

,

bírság

,

Brazília


A brazíliai fogyasztóvédelmi hatóság 2 millió dollár pénzbírságot szabott ki az Apple-nek, mert nem kihagyta az iPhone 12-ből a töltőt.

További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide! További friss mobiltelefonos hírek! Kattintson ide!

A pénzbírság körülbelül 2 millió dollár, az ok: „megtévesztő reklámozás, eszköz töltő nélküli értékesítése, tisztességtelen feltételek mellett”. A Procon-SP, avagy a hatóság már nem először kérdezi az Apple-t új politikájáról. Tavaly októberben a fogyasztóvédelmi hatóság megkérdezte erről a vállalatot, novemberben pedig az ügynökség közölte, hogy az iPhone-t értékesítő márka „nem bizonyított, hogy környezeti nyereséget érne el ezzel a metódussal”.

Most Procon szerint az Apple nem válaszolt arra a kérdésre, hogy csökkentették-e az iPhone 12 árát a töltő eltávolítása után, mi az ára iPhone-nak töltővel és anélkül.

2 millió dollárra bírságolták az Apple-t

Míg az Apple iPhone 12 mini az Egyesült Államokban 729 dollárba kerül, Brazíliában ugyanez a telefon körülbelül 1200 dollár. Még 2019-ben, amikor az Apple bemutatta az iPhone 11-et, 799 dollárért került piacra, míg Brazíliában 1200 dollárt kértek el érte. A Brazil Real leértékelődése és a járvány hozzájárult az amerikai dollár növekedéséhez Brazília devizájához képest.

Az iPhone 12 és a kereskedelemben lévő új iPhone készülékek töltő eltávolításán kívül a Procon-SP más problémákat is felsorol az Apple-lel, például:

  • Félrevezető reklám: az iPhone 11 Pro fogyasztói arról számoltak be, hogy az Apple nem javította meg telefonjukat vízzel kapcsolatos problémák után.
  • iOS frissítésével kapcsolatos problémák: egyes felhasználók frissítés után „bizonyos funkciókkal kapcsolatos problémákról” számoltak be iPhone-jukon, amelyeken az Apple nem segített.
  • Tisztességtelen feltételek: az Apple mentesül minden jogi és implicit garancia alól, valamint a rejtett vagy nem nyilvánvaló hibák ellen - írja a Procon-SP.

A Procon-SP ügyvezető igazgatója, Fernando Capez elmondta: „Az Apple-nek meg kell értenie, hogy Brazíliában szilárd fogyasztóvédelmi törvények és intézmények vannak. Tiszteletben kell tartania ezeket a törvényeket és ezeket az intézményeket.” Az Apple nem válaszolt a Procon-SP kérdéseire, de a cég fellebbezhet a bíróságon.

 

A cikkhez kapcsolódó linkek:


Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok


KERESÉS
Mobiltelefon kérdések-válaszok
TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


SZAVAZÁS

Ön milyen gyakran vált tarifacsomagot?


évente
2-3 évente
ritkábban



Korábbi szavazások eredményei