Hatósági határozatban tiltotta meg az elõfizetõk védelme érdekében a Nemzeti Média-és Hírközlési (NMHH) hatóság a Magyar Telekomnak, hogy mobilinternetes díjcsomagját minden új elõfizetõje számára automatikusan, kérés nélkül aktiválja – errõl Kiricsi Karola, a hatóság szóvivõje számot be pénteki sajtótájékoztatóján, Budapesten, az NMHH Ostrom utcai székházában.
Hatósági határozatban tiltotta meg az elõfizetõk védelme érdekében a Nemzeti Média-és Hírközlési hatóság a Magyar Telekomnak, hogy mobilinternetes díjcsomagját minden új elõfizetõje számára automatikusan, kérés nélkül aktiválja – errõl Kiricsi Karola, a hatóság szóvivõje számot be pénteki sajtótájékoztatóján, Budapesten, az NMHH Ostrom utcai székházában. Kiricsi Karola elmondta: az idén több panasz is érkezett a Magyar Telekom Net Start nevû szolgáltatására.
A probléma, hogy a csomagot, amelynek havi díja ugyan nincs, de a forgalmazott adatok után fizetni kell, a havidíjas internetcsomaggal rendelkezõk kivételével mindenkinek automatikusan aktiválta a szolgáltató. Így fordulhatott elõ, hogy több elõfizetõ is akkora – több tízezres, bizonyos esetekben csaknem százezres – számlát kapott, amekkorára a létezõ szerzõdése alapján nem számított.

További friss Telefongurus hírek erre!
Az NMHH megállapította, hogy a szolgáltató nem a jogszabályoknak, az átláthatóságnak és az érthetõségnek megfelelõen járt el az általános szerzõdési feltételek megfogalmazásakor, illetve a szolgáltatásra vonatkozó szerzõdések megkötésekor. Ezért az NMHH arra kötelezte a Magyar Telekomot, hogy ezután ne aktiválja automatikusan a hangszolgáltatás mellé ezt a csomagot, illetve, ha valaki lemondja a havi díjas internetszolgáltatást, akkor automatikusan ne állítsa vissza a Net Start szolgáltatást. A hatóság célja, hogy az ügyfelek minél jobb és minél olcsóbb hírközlési szolgáltatásokhoz jussanak, a lehetõ legnagyobb biztonság mellett – tette hozzá a szóvivõ.


