A Pannon közzétette 2010 elsõ negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit.
További friss Telefongurus hírek erre!
A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon ma közzétette 2010 elsõ negyedévére vonatkozó eredményeit. A társaság stabil eredményeket produkált, köszönhetõen azoknak a hatékonysági intézkedéseknek, amelyeket elsõsorban az elhúzódó recesszió, valamint az összekapcsolási díjakból és hangalapú egyéni elõfizetõi szolgáltatásokból származó alacsonyabb árbevétel ellensúlyozására hajtott végre. A fenti tényezõk együttesen 10%-kal csökkentették az árbevételt 2009 elsõ negyedévéhez képest.
A beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 elsõ negyedévében, ami 38%-kal marad el az egy évvel korábbi szinttõl. Az idei beruházások elsõsorban a mobil szélessávú technológiákat érintik. A mûködés elsõ negyedéves átszervezése és az ezzel járó leépítés mellett - amely összesen 250 dolgozót és egyéb, nem pannonos alkalmazottakkal betöltött pozíciót érintett - a Pannon azt is bejelentette, hogy hamarosan felveszi a Telenor nevet.
· Az elhúzódó recesszió továbbra is jelentõs mértékben meghatározza az árbevétel alakulását. Az elsõ negyedéves árbevétel 39,237 milliárd forint volt, ami 4,1 milliárd forinttal marad el az elõzõ év hasonló idõszakának bevételétõl
· A folyamatosan végrehajtott hatékonyságnövelõ intézkedések és a jövõbeni növekedést szolgáló átszervezés eredményeként az EBITDA-ráta továbbra is kedvezõ szintû (42,1%)
· Az adatátviteli szolgáltatásokra fektetett változatlanul nagy hangsúly stabil második helyet biztosít a társaság számára a mobilinternet-piacon
„Árbevételünket továbbra is rontja az egyre elhúzódó recesszió. Változatlanul kiemelt célunk, hogy jobb ár-érték arányt nyújtsunk szûkös forrásokból gazdálkodó ügyfeleinknek, valamint jó készpénzgazdálkodással és költségcsökkentéssel forrásokat szabadítsunk fel új termékek és szolgáltatások fejlesztésére” – jelentette ki Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.
„Bár a jövõben is mindent megteszünk azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezõbb ár-érték arányt nyújtsunk ügyfeleinknek, e törekvésünket akadályozzák többek között a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak. A magyarországi recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetõséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövõbeni növekedést.”
A recesszió ügyfélköltésre gyakorolt negatív hatása miatt 29.000-rel csökkent az elõfizetések száma a vizsgált idõszakban, így a negyedév végén a Pannon 3.582.000 elõfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni elõfizetõk szegmensére volt jellemzõ. A Pannon (forgalmazásban részt vevõ kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,98% volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest.
A társaság egy elõfizetésre jutó forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU” index) 12%-kal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktõl. 27,81%-os részesedésével a Pannon 2010 márciusában stabil második helyen állt az MBI-piacon.


