Az Index értesülései szerint a Magyar Posta mobilszolgáltatóként is megjelenne a magyar piacon, amihez egy meglévõ szolgáltató, a feltételezések szerint a Vodafone hálózatát használná.
Évek óta téma Magyarországon a virtuális mobilszolgáltatók megjelenése, de eddig minden kezdeményezés elvérzett a tárgyalások szintjén. Kedden azonban eljutott hozzánk a hír, hogy a Magyar Posta belépne a mobilszolgáltatói piacra, a Vodafone lenne a partnere, és péntekre várható a bejelentés. A Világgazdaság üzleti napilap októberben elején azt írta, hogy a Posta távlati tervei közt szerepel a virtuális mobilszolgáltatás indítása, de nem vártak túl sokat a terv megvalósításával.
A társaság által levédett postafon.hu domain, illetve a Google keresõje által elmentett weboldal is arra utal, hogy mobilszolgáltatóként is piacra lépne a Posta. A hiányos weboldalon - amely a posta.hu oldal része - a menüpontok közt van olyan, amely tarifákkal, készülékekkel, illetve emelt díjas SMS-ekkel foglalkozik.
A Magyar Posta szóvivõje vasárnapra ígért bõvebb tájékoztatást a témával kapcsolatban, a Vodafone nem cáfolta és nem is erõsítette meg az értesülésünket. Megkerestük a Nemzeti Hírközlési Hatóságot is, hogy tudnak-e egy induló virtuális mobilszolgáltatóról, de közölték, hogy nem nyilatkozhatnak ilyen megkeresésrõl.

A virtuális mobilszolgáltató olyan cég, amelynek nincs saját telefonhálózata, hanem egy meglévõ mobilcég (vagy több mobilcég) hálózatán nyújt szolgáltatást. Magyarán az ügyfél a Vodafone (vagy a Pannon, T-Mobile) fizikai hálózatára csatlakozik, de a Posta - vagyis a virtuális szolgáltató - tarifáit, díjcsomagjait, készülékeit használja.
Korábban a Tesco merült fel, mint lehetséges virtuális mobilszolgáltató, mert a kereskedelmi hálózatával rengeteg embert elér és erõs, ismert a márkaneve. Többféle virtuális mobilszolgáltató van, némelyik csak más márkanéven adja el nagyjából ugyanazokat a szolgáltatásokat, míg mások saját tarifarendszert dolgoznak ki.
Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!
A negyedik mobilszolgáltatói frekvenciára kiírt, és végül elbukott tender elõtt többen is jelezték, hogy szívesen indulnának virtuális szolgáltatóként, de a tárgyalások nem voltak sikeresek.
Mit hozhat a Posta?
Még nem tudni, hogy a Magyar Posta milyen üzleti modellben nyújt mobilszolgáltatást. A Népszabadság Online úgy tudja <1>, hogy a cég fõleg a vidéki, idõsebb generációt veszi célba, feltöltõkártyás ajánlattal.
A külföldi példák nagyon változatosak. A brit Blyk azzal vált világszerte ismertté, hogy nála csak fiatalok fizethetnek elõ a szolgáltatására, akik a korosztályuknak szóló, célzott hirdetésekért cserébe ingyen telefonálhatnak. Indultak olyan virtuális mobilszolgáltatók is, amelyek egy futballklub kiterjedt rajongótáborát próbálták megszólítani, és vannak multinacionális cégeknek kedvezõ mobiltársaságok, amelyek egyetlen elõfizetéssel több országban nyújtanak szolgáltatást.
Németországban például butikokban lehet megvenni a virtuális szolgáltatók SIM-kártyáit. Még a német RTL tévécsatorna, és a kávéjáról ismert Tchibo is nyújt mobilszolgáltatást. A Tchibo például azt használja ki, hogy Németországban kiterjedt bolthálózata van, az ügyintézést pedig a végletekig leegyszerûsítette. Egyetlen lap kitöltése után elvihetõ a SIM-kártyát és leírásokat tartalmazó csomag, és utána minden elintézhetõ az interneten vagy sms-ben. Az árak pedig kedvezõk, turistaként például igen elõnyös volt a napi 3 euróba kerülõ korlátlan internetezés, amivel egyetlen magyar mobilszolgáltató roamingdíja sem tud versenyezni.


