A mobilalkalmazások piaca évről évre egyre jobban növekszik, és a számok ezt egyértelműen jelzik.
A Sensor Tower kedden közzétett új kutatása szerint a felhasználók 133 milliárd dollárt költenek alkalmazásokra 2021-ben, ami 20%-kal több, mint 2020-ban. Érdekes módon az Apple App Store továbbra is több bevételt termel, mint a Google Play.
A Sensor Tower kutatása az App Store és a Google Play adatait is tartalmazza. Összességében az Apple App Store 85,1 milliárd dollárt tett ki ezen a piacon, éves szinten 17,7%-os növekedéssel. Míg az Android uralja a piaci részesedést, a felhasználók kevesebbet költöttek a Google Play Áruházban, mint az App Store-nál. Az év során a Google Play 47,9 milliárd dollár bevételt ért el.
A kutatás megjegyzi, hogy a növekedés a COVID-19 tavalyi hatásait követő piac normalizálódásának köszönhető, így elképzelhető, hogy 2022-ben még jobbak lesznek az eredmények.
Nem meglepő módon a TikTok az év legnagyobb bevételt hozó alkalmazása, mivel a videóplatform júniusban elérte a 3 milliárd dolláros bevételt. A mobilalkalmazások piacát 2021-ben további alkalmazások a YouTube, a Tinder és a Disney+ voltak. Az olyan alkalmazások, mint a Tencent Video, az iQIYI, a Piccoma, a QQ Music és a Youku, szintén a legjobb bevételű alkalmazások közé tartoznak az Apple App Store-ban.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Ha a letöltési számokról van szó, a TikTok továbbra is az első helyen áll a listán. A YouTube, a WhatsApp, az Instagram, a Facebook és a Zoom azonban közvetlenül mögötte áll.
A Sensor Tower még a játékoknak szentelt rangsort is közzétett. Csak az App Store-ban a játékosok várhatóan 52,3 milliárd dollárt fognak költeni az év végéig. iOS rendszeren 2021-ben a legtöbbet letöltött játék a PUBG Mobile volt, míg a Honor of Kings vezette az év bevételeit.