Hogyan növelhető webáruházak esetében a konverziós arány?

2023.03.14
Címkék:

Egy webáruház esetében tiszta a képlet, hiszen a látogatókra vetített vásárlószám jelenti az eredményességet.

Szilikontok, üvegfólia? Itt megtalálod! Szilikontok, üvegfólia? Itt megtalálod!

Kérdés az, ki mennyivel elégszik meg, illetve mennyit tűz ki maga elé célul. 

 

A konverziók számának növelésére többféle módszer is létezik, cikkünkben néhány egyszerű lépésről olvashat. Ha szeretné tudni, mit kell tennie a potenciális vásárlók meggyőzésére, hogy vásárlókká váljanak, tartson velünk!

 

Mit mutat a konverziós arány?

 

Webshopok esetében a konverzió rendszerint a vásárlásokat jelenti, bár a hírlevél feliratkozás vagy a csali letöltése is fontos információ lehet. Talán meglepő Önnek, de egy átlagos webáruház esetében a konverziós arány 1-3% között mozog, ami azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak maximum 1-3 fog vásárolni. Milyen módszerek vannak az arány növelésére? Bérelt webáruház esetén a beépített webáruház-funkciók kimaxolásával növelhető a vásárlók száma, amennyiben a termék vagy szolgáltatás megfelelő és van rá kereslet. 

 

A kereskedő részéről befektetett energia sokszor nincs arányban a vásárlások alacsony számával, ami elkeserítő lehet, azonban szerencsére van megoldás. A konverziós arány, vagyis a vásárlók számának duplájára növelésével a nyereség akár a négyszerese is lehet, így érdemes energiát fektetni a növelésébe. 

Hogyan növelhető webáruházak esetében a konverziós arány?

Egy webshop sikere a konverziókon múlik

 

A konverziós arány növelése érdekében érdemes az optimalizálás eszközeit használni. 

 

Annak érdekében, hogy kideríthető legyen az vásárlások alacsony számának az oka, a Google Analytics bekötése és beállítása az első feladat, ugyanis ez minden mérésnek, statisztikának az alapja. Ez alapján megállapítható, hogy mi lehet a gond, illetve mit lehet tenni ellene.

 

Sokat elárul a látogatók viselkedésének elemzése is, amire hőtérképes és videós elemzőszoftverek állnak a rendelkezésünkre. Ezzel kiszűrhetők a webshop hibái, elemezhető és megérthető a vásárlók magatartása, a kosárelhagyások.

 

Hogyan mérhető egy webshop teljesítménye?

 

Az online marketing fontos tevékenysége a mérés és az elemzés, ehhez megfelelő adatokkal szolgálhat a Google Analytics, valamint a webshop. Kiszámolhatók az alapinformációk: a konverziós arány, az átlagos kosárérték, az 1 rendelésre jutó termékek száma, a visszafordulási arány, a munkamenetek átlagos hossza, a megtekintett oldalak száma. Érdemes ezeket az adatokat az egyes forgalmi forrásokra is leképezni. 

 

Javasolt a saját, majd a konkurens webáruházak tesztelése próbavásárlásokkal, amelyeket különböző eszközökről kell indítani, és megvizsgálni a működést, a felhasználói élményt, azután összehasonlítani az eredményeket. 

 

Egy hozzáértő szakember az információk kiértékelését alapul véve javaslatokat tehet a fejlesztésekre. Többféle megoldás lehetséges, érdemes a változtatásokat végigvinni és mindegyiket tesztelni annak érdekében, hogy kiderüljön az oka.

 

Használja ki maximálisan a bérelt webáruházak marketingfunkcióit, a legjobban konvertáló csatornára helyezze a hangsúlyt, ezzel minden bizonnyal javíthat a konverziós arányon.

messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

A Galaxy S23 Ultra 10x zoomját hiányolja minden fotós – miért volt ez a Samsung egyik legjobb kameramegoldása?

2025.11.14
| SamMobile
A 10x optikai zoommal felszerelt Galaxy S23 Ultra egyedi hardveres előnyeit a Samsung azóta sem tudta teljesen pótolni, pedig ez volt az a funkció, ami valóban különlegessé tette az Ultrát.
7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

7 hatalmas újítás, amiért a Galaxy S26 Ultra minden eddigi Samsungot lekörözhet

2025.10.29
| Phone Arena
A Samsung hamarosan bemutatja legújabb csúcskészülékét, a Galaxy S26 Ultra modellt, amely már most hatalmas izgalmat váltott ki a technológiai világban.
Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

Samsung Galaxy Trifold – Három akkumulátor a forradalmi hajlítható telefonban

2025.10.10
| Android Central
Egy frissen kiszivárgott kép és szabadalmi dokumentum alapján úgy tűnik, hogy a Samsung egészen újszerű technikai megoldással készül a közelgő Galaxy Trifold modellhez.
Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

Színváltó iPhone botrány: az iPhone 17 Pro Cosmic Orange-ból Rose Goldra változik

2025.10.20
| Phone Arena
Neked is színváltós lett a narancs iPhone 17 Pro-d? Úgy tűnik, újabb „gate” botrány rázta meg az Apple-t – ezúttal a „#colorgate” néven elhíresült jelenség, amely az iPhone 17 Pro és Pro Max modelleket érinti.

TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Milyen telefontokkal védi telefonját?


nem használok tokot
a lehető legolcsóbbat veszem
designos tokot használok
a legnagyobb védelmet nyújtó tokot veszem



Korábbi szavazások eredményei