Egy webáruház esetében tiszta a képlet, hiszen a látogatókra vetített vásárlószám jelenti az eredményességet.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Kérdés az, ki mennyivel elégszik meg, illetve mennyit tűz ki maga elé célul.
A konverziók számának növelésére többféle módszer is létezik, cikkünkben néhány egyszerű lépésről olvashat. Ha szeretné tudni, mit kell tennie a potenciális vásárlók meggyőzésére, hogy vásárlókká váljanak, tartson velünk!
Mit mutat a konverziós arány?
Webshopok esetében a konverzió rendszerint a vásárlásokat jelenti, bár a hírlevél feliratkozás vagy a csali letöltése is fontos információ lehet. Talán meglepő Önnek, de egy átlagos webáruház esetében a konverziós arány 1-3% között mozog, ami azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak maximum 1-3 fog vásárolni. Milyen módszerek vannak az arány növelésére? Bérelt webáruház esetén a beépített webáruház-funkciók kimaxolásával növelhető a vásárlók száma, amennyiben a termék vagy szolgáltatás megfelelő és van rá kereslet.
A kereskedő részéről befektetett energia sokszor nincs arányban a vásárlások alacsony számával, ami elkeserítő lehet, azonban szerencsére van megoldás. A konverziós arány, vagyis a vásárlók számának duplájára növelésével a nyereség akár a négyszerese is lehet, így érdemes energiát fektetni a növelésébe.
Egy webshop sikere a konverziókon múlik
A konverziós arány növelése érdekében érdemes az optimalizálás eszközeit használni.
Annak érdekében, hogy kideríthető legyen az vásárlások alacsony számának az oka, a Google Analytics bekötése és beállítása az első feladat, ugyanis ez minden mérésnek, statisztikának az alapja. Ez alapján megállapítható, hogy mi lehet a gond, illetve mit lehet tenni ellene.
Sokat elárul a látogatók viselkedésének elemzése is, amire hőtérképes és videós elemzőszoftverek állnak a rendelkezésünkre. Ezzel kiszűrhetők a webshop hibái, elemezhető és megérthető a vásárlók magatartása, a kosárelhagyások.
Hogyan mérhető egy webshop teljesítménye?
Az online marketing fontos tevékenysége a mérés és az elemzés, ehhez megfelelő adatokkal szolgálhat a Google Analytics, valamint a webshop. Kiszámolhatók az alapinformációk: a konverziós arány, az átlagos kosárérték, az 1 rendelésre jutó termékek száma, a visszafordulási arány, a munkamenetek átlagos hossza, a megtekintett oldalak száma. Érdemes ezeket az adatokat az egyes forgalmi forrásokra is leképezni.
Javasolt a saját, majd a konkurens webáruházak tesztelése próbavásárlásokkal, amelyeket különböző eszközökről kell indítani, és megvizsgálni a működést, a felhasználói élményt, azután összehasonlítani az eredményeket.
Egy hozzáértő szakember az információk kiértékelését alapul véve javaslatokat tehet a fejlesztésekre. Többféle megoldás lehetséges, érdemes a változtatásokat végigvinni és mindegyiket tesztelni annak érdekében, hogy kiderüljön az oka.
Használja ki maximálisan a bérelt webáruházak marketingfunkcióit, a legjobban konvertáló csatornára helyezze a hangsúlyt, ezzel minden bizonnyal javíthat a konverziós arányon.