iOS 16.1 bug
,iOS 16 green screen
Az iPhone 14 Pro nem válaszol, más iPhone-kijelzők lehalnak; további iOS 16 problémák merülnek fel.
Szilikontok, üvegfólia? Itt megtalálod!
Amint arról nemrégiben beszámoltunk, úgy tűnik, hogy több hiba is elért sok száz, iOS 16-ot futtató iPhone-t, ami visszahozza néhány legrosszabb Pixel 6 Pro-emlékeket a Google 2021-es zászlóshajójának első napjaiból.
Még két héttel a részletes iOS 16 hibajelentés közzététele után is számos bosszantó hibáról számolnak be az iPhone tulajdonosok, a problémák pedig az IOS 16-tal érkeztek. Amit a Phone Arena egyik írója Google vírusnak nevez, az továbbra is zavarja az Apple legújabb iOS 16-os verzióját futtató iPhone készülékeket.

Lefagyó iPhone 14 Pro, a kijelző nem válaszol (újraindítás szükséges)
A cikk író már korábban jelezte (többek között) ezt az iOS 16-os hibát, amellyel most a saját iPhone 14 Pro készülékén is találkozott. Megpróbálta feloldani az iPhone 14 Pro-t, amikor az eszköz elakadt a Spotlight keresési menüjében. Megpróbálta abbahagyni, de a telefon nem reagált az érintéseikre.
A videón nem látszik, de annak ellenére, hogy az iPhone nem reagál, kiderült, hogy sikerült előhívni az alkalmazásváltót, és még fel-le csúsztatni is a Vezérlőközpont értesítéseihez. Azonban minden alkalommal, amikor megpróbálta a főképernyőre lépni, az iPhone visszatért a Spotlight keresési hibájához, és nem reagált az érintésekre.
Gyorsan világossá vált, hogy az iPhone 14 Pro újraindítást igényel. Szerencsére a hardver gombjai teljesen érzékenyek voltak, ami azt jelentette, hogy lenyomva tudta tartani a tápellátást és a hangerőt az iPhone kikapcsolásához, majd újra bekapcsolásához.
Érdekes lesz látni, hogy az Apple hogyan tervezi kezelni azokat a szoftverproblémákat, amelyek újraindítást igényelnek a jövőben. Mint tudjuk, az iPhone 15 Pro és az iPhone 15 Ultra várhatóan megszünteti a fizikai gombokat, és vibrációs motorokra cseréli őket (hasonlóan a MacBooks trackpad működéséhez).
Mindenesetre az újraindítás segített, és a hibás iPhone 14 Pro is visszaállt a normál kerékvágásba, de természetesen (és sajnos) itt nem ér véget a történet. Más iPhone 14 felhasználók is hasonló problémákról számoltak be a Spotlight kereséssel és a képernyő lefagyásával kapcsolatban. A Google-ban és az Apple saját támogatási közösségében végzett gyors keresés azt mutatja, hogy egy ilyen probléma (sőt, nagyjából ugyanaz) az iOS 15-öt futtató iPhone 13 Pro modelleknél is felbukkant csaknem pontosan egy éve, amikor az Apple 2021-es iPhone-jai megjelentek. Ez azt mutatja, hogy van egy minta a Spotlight keresőképernyőjének lefagyási problémáinak iPhone-on.
Zöld kijelző
Több jelentés érkezett halott iPhone 13 kijelzőkről, amelyek zöld képernyőt mutatnak az iOS 16.1 frissítése után. Több bejegyzés is arról szól, hogy frissítés után egyszerűen zöld kijelző fogadta az iPhone 13 tulajdonosokat.
Az egyik felhasználó 2022. október 25-én megpróbálta frissíteni az iOS 16.1-re, és a képernyő teljesen zöldre vált. A szervizközpont 31 INR-t (375 USD) kért a kijelző cseréjéért.
Először az iOS 16.0.2-re való frissítés után vette észre a zöld kijelzőt, de 5 másodperc után visszaállt a normál állapotba. Aztán amikor megpróbálta frissíteni az iOS 16.1-re, a kijelző hirtelen teljesen zöldre vált. Kipróbálta a hibaelhárítási módszereket, például a kényszerített újraindítást, a gyári beállítások visszaállítását, de nincs remény. Az Apple-nek ingyenesen ki kell cserélnie a kijelzőt. Ezenkívül mielőbb be kell állítaniuk egy szervizprogramot az érintett iPhone-ok számára.

Egy másik felhasználónak az Apple ingyenesen kicserélte az iPhone 13 kijelzőjét, köszönhetően annak, hogy az iPhone még a garanciális időszakon belül van. Úgy tűnik azonban, hogy Akashnak nem volt ilyen szerencséje, az iPhone 13 ugyan garanciális volt az első zöldre váltáskor, ám 18 nappal kifutott a garanciális időszakból, amikor végleg meghalt a megjelenítő. Felvette a kapcsolatot az AppleSupporttal, de nem vállalnak felelősséget az esetért.
Nagyon sokan panaszkodnak Twitteren és más közösségi média platformonon az iOS 16-ra. Az iPhone-oknak mindig is voltak szoftverproblémái, csakúgy, mint bármely más androidos telefonnak, de egyik sem volt ennyire súlyos, hogy használhatatlanná tette volna a készülékeket. Ha a zöld képernyő probléma valós, akkor igazságos, hogy Cupertino vállalja a felelősséget a problémáért a sérült iPhone-ok javításával.
Meg kell említeni még egy, az iPhone 14 Spotlight kereséshez kapcsolódó hibát is, a gond is szerencsére „csak” vizuális. Úgy tűnik, az Apple figyelmen kívül hagyta a kezdőképernyő alján található kis "Keresés" ikont, amit "árnyékátmenet-animációnak" neveznék. Jól látszik a megjelenő, majd eltűnő árnyék, ez azonban nem érinti az iPhone 13 minit például, amelyen szintén az iOS 16.1 fut.
Tehát nyilvánvalóan van néhány szoftver- és hardverhiba, amin dolgozni kell, mielőtt az iPhone 14 vagy iOS 16 eléri azt a megbízhatósági szintet, amelyet az iPhone-tól elvárunk. Az az érdekes, hogy néhány esetben komoly problémáink vannak, másokban pedig nagyon apró hiányosságaink. Az Apple a részletekre való aprólékos odafigyeléséről ismert, így ez valóban bizarr.


