
Mailjack
,iOS 16 bug
Időnként látunk olyan hibát az iOS-ben, amely egy egész alkalmazást használhatatlanná tehet.
A múltban ezek a hibák olyan appokat érintettek, mint a Safari és az Üzenetek. Az iOS 16 új hibája azonban teljesen kizárhatja Önt a Mail alkalmazásból egyetlen e-maillel, amely furcsa szöveget tartalmaz a „feladó” mezőben. Íme a részletek, és hogy ez hogyan befolyásolja az egyes levelezőszolgáltatásokat.
A hibát az Equinux munkatársai fedezték fel, amely VPN Tracker szolgáltatást készít Mac és iPhone számára. A csapat a spam e-mailek elemzése közben fedezte fel ezt a hibát az iOS 16-ban. Csapatunkban több embernél is tapasztaltunk iOS levelezési problémákat: a Mail azonnal összeomlott az indításkor.
Kiderült, hogy a csapat ugyanazt a spam üzenetet kapta. Az üzenet nyers forrását nézve nem volt semmi feltűnő, egy meglehetősen egyszerű HTML e-mail volt. A levelek fejléceinek pillantása azonban azt mutatta, hogy a spammerek valami szokatlant tettek a „feladó” mezőben.
Általában a „Feladó” mező a bejövő e-mailekben így néz ki:
Feladó: feladó@example.com.
A rosszindulatú e-mailben azonban van egy „Feladó” mező, amely így néz ki:
Feladó: ""@example.com.
Az Equinux szerint ez azt jelenti, hogy „bárki küldhet bármely iOS 16-felhasználónak egy e-mailt, amely kizárhatja a beérkező levelek mappájából”. Az Equinux létrehozott egy weblapot, amellyel tesztelheti a hibát, amelyet „Mailjack”-ként emlegetnek.
A Mailjack hatással lehet a Mail alkalmazásra minden olyan eszközön, amelyen iOS 16 (a stabil kiadás), iOS 16.0.1 az iPhone 14-en és a legújabb iPadOS 16 bétaverziója fut, de vannak bizonyos figyelmeztetések. Egyes levelezőszolgáltatások, például a Gmail, az Outlook és a Hotmail megakadályozzák az ehhez hasonló eseményeket.
Kattintson ide a Telefonguru legfrissebb híreiért!
Ezenkívül a Gmail és a Yahoo teljesen blokkolja ezeket a rosszindulatú e-maileket. De az egyik olyan e-mail szolgáltatás, amely nem tesz semmit az ilyen e-mailek elleni védelem érdekében, az iCloud Mail, az Apple saját, belső opciója. Számos IMAP levelezőszolgáltatás is létezik, amelyek „nem javítják vagy írják át a bejövő leveleket”.
A tesztelés egyszerű módja az iCloud e-mail fiók használata, de vegye figyelembe, hogy előfordulhat, hogy spamként van megjelölve (ellenőriznie kell a spam mappát). Vegye figyelembe, hogy nem minden e-mail szolgáltató kézbesíti az üzenetet, mivel előfordulhat, hogy átírják az e-maileket, mielőtt kézbesítenék őket az eszközre.
Az e-mail a „Spam” postafiókba is beszorulhat. Ebben a helyzetben a Mail alkalmazás minden alkalommal összeomlik, amikor megnézi a levélszemét-fiókját. Ez jobb, mintha az e-mail az elsődleges beérkező levelek között jelenne meg, de az e-mailek a feladótól függően meglehetősen könnyen eljuthatnak az elsődleges postafiókba.
A probléma megoldása jelenleg az, hogy törölje az e-mailt a fiókjából egy olyan eszközön, amelyen nem fut iOS 16, vagy egy másik levelezőprogramon keresztül.
Amint törli az e-mailt fiókjából egy másik eszközön, másik levelezőprogramon vagy az interneten, a Mail frissíti a beérkezett üzeneteket, és leáll az összeomlás. Ha áthelyezi az e-mailt egy IMAP e-mail fiók almappájába, akkor a beérkezett üzenetek is kijavíthatók, de a Mail újra összeomlik, ha ebbe a mappába navigál.
Megkerestük az Apple-t véleményért. A Mailjack hibáját egyelőre tesztelheti saját maga az Equinux weboldalán, vagy egyszerűen nézze meg a fenti GIF-et.