Amerikában, ahol a RIM kifejezetten neves gyártónak számít és készülékeit rendkívül sokan használják, már az Android a menõ.
Amerikában, ahol a RIM kifejezetten neves gyártónak számít és készülékeit rendkívül sokan használják, már az Android a menõ. Meglepõ adatok kerültek napvilágra az NPD-tõl a mobil operációs rendszerek összehasonlításakor. Az amerikai mobilpiac 2010 második negyedévi jelentésében ugyanis az olvasható, hogy a RIM egyre inkább piacot veszt az Android javára. A Google operációs rendszere ugyanis 33 százalékkal nõtt a második negyedévben, míg a RIM a BlackBerry OS-sel csak a második a maga 28 százalékával. Érdekes, hogy az Apple iOS-e a harmadik 22 százalékkal.
Ami a telefonok toplistáját illeti, az elsõ helyen áll a Motorola Droid, utána a HTC Droid Incredible, majd a HTC Evo 4G' href='/keszulekek/keszulek-guru_htc_evo_4g.asp'>HTC Evo 4G, ezt követi a dobogóról épphogy lecsúszva a HTC Hero, és a HTC Droid Eris. Meglepõ módon már nem az iPhone-t forgalmazó AT&T az elsõ szolgáltató Amerikában, õt a Verizon Wireless lenyomta a trónról. A Verizon piaci része 33 százalék, az AT&T jelenleg mintegy 25 százalékkal számolhat, a Sprint 12 százalékot, míg a T-Mobile 11 százalékot mondhat magáénak.
Tok kell a mobilodhoz? Nézd meg itt!
Ami a telefonok átlagárait illeti, a második negyedévben 90 dollár volt, amely 3 százalékos növekedést jelent az elõzõ év hasonló idõszakához viszonyítva, mint az okostelefonok átlagára 143 dollárra nõtt. Ez jól mutatja, hogy Amerikában is egyre inkább az okostelefonok felé tendál a vásárlóközönség, szemben az úgynevezett feature-mobilokkal, tehát az olyan készülékekkel, amelyek csak egy-egy adott funkcióra kihegyezettek.
.jpg)

