A YouTube-ot kémkedéssel vádolják az EU-ban, mert reklámblokkolókat keres

2023.11.14| Android Police

A Google állítólag figyelemmel kísérte a felhasználók viselkedését, hogy visszaszorítsa a hirdetésblokkolást.

  • Az adatvédelmi polgári jogvédő panaszt nyújt be a YouTube ellen, mert JavaScript-kódot használt a hirdetésblokkolók észlelésére és a megtekintés megakadályozására, amíg le nem tiltják őket.
  • Hasonló panaszt nyújtottak be a Metával szemben is, személyes adatok kifejezett beleegyezés nélküli gyűjtésével kapcsolatban az Instagramon és a Facebookon történő viselkedéses hirdetések célzásához.
  • Az olyan nagy technológiai vállalatok, mint a Google és a Meta, változtatásokat hajtanak végre annak érdekében, hogy megfeleljenek az EU adatvédelmi szabályozásának, de ezeknek a panaszoknak az eredménye nagyobb ellenőrzést és esetleges pénzügyi szankciókat vonhat maga után.

Jóban-rosszban a YouTube a hirdetések szinonimájává vált, amelyek közül sokat nem lehet kihagyni. Egyesek vállat vonnak, elfogadva, hogy a hirdetések a streaming videók túlságosan gyakori részévé váltak. Az Európai Unió (EU) egyik adatvédelmi szószólója azonban a YouTube-ot és anyavállalatát, a Google-t vizsgálja hirdetési gyakorlata miatt. A Meta egy új panasz része is, amely arra utal, hogy illegálisan kémkedett az állampolgárok után.

Alexander Hanff adatvédelmi tanácsadó polgári panaszt nyújtott be az Ír Adatvédelmi Bizottsághoz a YouTube ellen, a reklámblokkolókat észlelő JavaScript-kódra hivatkozva. Ezzel a kóddal a YouTube észreveszi az olvasó által engedélyezett hirdetésblokkolókat, és megakadályozhatja a videók megtekintését, amíg le nem tiltja őket. 

Alternatív megoldásként a webhely azt mondja, hogy előfizethet a YouTube Premiumra, ha továbbra is a hirdetések megszakítása nélkül szeretné nézni a tartalmat. A platform Általános Szerződési Feltételei szerint a hirdetések blokkolása nem megengedett, és streamelési tilalmat vonhat maga után.

A YouTube-ot kémkedéssel vádolják az EU-ban, mert reklámblokkolókat keres

Hanff hasonló panaszt nyújtott be a Meta, az Instagram és a Facebook mögött álló cég ellen is. A vádak azt állítják, hogy a Meta kifejezett hozzájárulás nélküli személyes adatok gyűjtése az ír törvények megsértését jelenti. Konkrétan Hanff úgy véli, hogy a Meta legalább 5 éve használja az információkat viselkedési hirdetéscélzási gyakorlatához. A céget azzal vádolják, hogy felügyeleti technológiát használ a felhasználók viselkedésének nyomon követésére. Ezekkel az adatokkal állítólag képes volt a hirdetéseket a platformjainak felhasználóira szabni.

Ahogy az EU továbbra is több adatvédelmi és biztonsági szabályozást vezet be a Big Tech számára, a vállalatok változtatásokat hajtanak végre a megfelelés és a szankciók elkerülése érdekében. 2023 elején például a Google kibővítette Hirdetések Átláthatósági Központját, hogy további részletekkel szolgáljon arról, hogyan célozzák meg a hirdetők a fogyasztókat. Az információ elmagyarázza, hogyan választják a hirdetők a hirdetések megjelenítését, és mikor jelennek meg. 

A vállalat egy külön Átláthatósági Központot is létrehozott, ahol a nyilvánosság betekintést nyerhet abba, hogy a Google hogyan fejleszti és érvényesíti saját biztonsági irányelveit. A jövőben a Google kijelentette, hogy folytatni kívánja az együttműködést az Európai Bizottsággal annak biztosítása érdekében, hogy megfeleljen az előírásoknak.

Hanff feljelentéseinek eredményét még nem látni, de ezek lehetnek az elsők a sok közül, amelyet a Google, a Meta és más iparági vezetők ellen nyújtanak be. Mivel a jogalkotók egyre nagyobb aggodalmát fejezik ki a piaci versennyel kapcsolatban, és a nyilvánosság a személyes adatok védelmére törekszik, ezeknek a cégeknek a jelenlegi gyakorlatát valószínűleg továbbra is ellenőrizni fogják. 

Ha több szabályozást vezetnek be, ezeknek a technológiai óriásoknak nem lesz más választásuk, mint megfelelni. Az eredményükre gyakorolt hatás még nem látható, de figyelembe véve az esetlegesen felmerülő pénzügyi szankciókat, az ilyen változtatások végül kevésbé károsak lehetnek.

 

 

Olvasson tovább a legfrissebb híreink között! Olvasson tovább a legfrissebb híreink között!

A cikkhez kapcsolódó linkek:
messenger whatsapp facebook twitter email




Új és Használt GSM kiemelt ajánlatok



iPhone 16-ot akarsz venni? Nézd meg itt, hogy fog kinézni!

iPhone 16-ot akarsz venni? Nézd meg itt, hogy fog kinézni!

2024.08.15
| Android Authority
A legfrissebb Apple iPhone 16 fotószivárgás leleplezte a valószínűleg végleges dizájnt és egy szokatlan hátlapi megoldást is egyben.
Nagy iPhone 16 szivárgás: specifikációk, árak és promóciós képek

Nagy iPhone 16 szivárgás: specifikációk, árak és promóciós képek

2024.08.22
| Android Headlines
Fontos információk szivárogtak ki az iPhone 16 sorozatról, beleértve a specifikációkat, az amerikai árakat és promóciós képeket.
Kiderült az iOS 18 megjelenési dátuma: ekkor frissítheted iPhone-odat

Kiderült az iOS 18 megjelenési dátuma: ekkor frissítheted iPhone-odat

2024.09.10
| Phone Arena
Az Apple a szeptember 9-i Glowtime eseményen hivatalosan bejelentette, hogy az iOS 18 frissítés szeptember 16-án érkezik a támogatott iPhone készülékekre. Ugyanezen a napon lesz elérhető az iPadOS 18 frissítés is.
Ezért fogod megvenni az iPhone 16-ot

Ezért fogod megvenni az iPhone 16-ot

2024.09.04
| 9to5mac
Az új iPhone 16 bemutatója előtt a CIRP egy friss tanulmányt tett közzé, amely rávilágít arra, hogy az iPhone-vásárlók többsége nem az új funkciók miatt frissít.

Mobiltelefon kérdések-válaszok
TELEFONOK GYORSLISTA
Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

Elfogadom az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi. A Google adatvédelmi irányelve és a szolgáltatási feltételek érvényesek.


SZAVAZÁS

Fontos-e Önnek, hogy a mobilja fenntartható forrásból származzon?


Igen, nagyon fontos
Fontos, de nem elsődleges szempont
Nem különösebben érdekel
Egyáltalán nem fontos



Korábbi szavazások eredményei