Motorola Razr 2025
,Samsung Z Fold 7
,Z Flip 7
,hajlítható telefonok
,foldable piaci részesedés
,okostelefon trendek
,Counterpoint Research
A legfrissebb adatok szerint a Motorola Razr 2025 komoly sikert aratott, és a második negyedévben maga mögé utasította a Samsungot a hajlítható telefonok piacán.
A hajlítható mobilok piaca 2025-ben új lendületet vett, és bár nem özönlötték el a boltok polcait új modellek, a Motorola Razr (2025) sorozat áprilisi bemutatója alapjaiban rendezte át az erőviszonyokat. A Counterpoint Research friss jelentése szerint a globális foldable szállítások 45%-kal nőttek éves összehasonlításban, és ebben különösen az Egyesült Államok mutatott erősödést, ahol a piaci részesedés duplájára nőtt.

A Motorola a második negyedévben 28%-os részesedést ért el a hajlítható szegmensben, szemben az előző év 14%-ával. Ez óriási előrelépés, különösen úgy, hogy a „minden más” kategóriába sorolt gyártók összesen 33%-ot tudtak elérni. Ezzel szemben a Samsung jelentősen visszaesett: a tavalyi 21%-os részesedésről idén mindössze 9%-ra csúszott.
Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy ezek az adatok nem tartalmazzák a Galaxy Z Fold 7 és a Z Flip 7 eladásait, amelyekről több forrás is beszámolt, hogy a vártnál jobban fogynak, olyannyira, hogy a Samsungnak növelnie kellett a gyártási kapacitást. Ez alapján könnyen lehet, hogy a harmadik negyedévben a koreai gyártó visszaveszi a vezető szerepet.

Böngésszen tovább legfrissebb híreink között!
A siker titka a Motorola esetében részben az ár/érték arányban keresendő. A Razr 2025 versenyképesebben van árazva, mint a Samsung korábbi modelljei, emellett immár két generáció óta teljes előlapos kijelzőt kínál, miközben a Galaxy Z Flip sorozat még mindig a kisebb külső képernyővel dolgozik.
A Q2 adatok tehát egyértelműen a Motorolának kedveztek, különösen az amerikai piacon. A nagy kérdés azonban az, hogy a Samsung új hajlítható zászlóshajói hogyan alakítják majd át a piacot a harmadik negyedévben, és vajon a Google vagy más gyártók fel tudják-e venni a versenyt ebben a rohamosan fejlődő szegmensben.


