A digitális ételkiszállítási piac hatalmas növekedés előtt áll, a teljes forgalma 2030-ra várhatóan eléri a 369,97 milliárd dollárt.
A legfrissebb jelentések szerint a globális digitális ételkiszállítási piac forgalma 2030-ra várhatóan eléri a 369,97 milliárd dollárt, és a bevételek tekintetében az előrejelzési időszak alatt 13,2%-os CAGR-t (összesített éves növekedési ütem) mutat majd. Az igény szerinti ételszolgáltatás iránti növekvő érdeklődés és a technológiai fejlődés a vendéglátás és a turizmus ágazatában a piaci növekedést ösztönző, kulcsfontosságú tényezők közé tartozik.
A digitális ételkiszállítási platformok az elmúlt években hatalmas népszerűségre tettek szert a fogyasztók körében, mivel kényelmes és problémamentes lehetőséget kínálnak az éttermekből és gyorsétteremláncokból történő ételrendelésre. Ezek a platformok hatékony kiszállítási rendszert is biztosítanak, amely biztosítja az ételrendelések időben történő kiszállítását. Ráadásul ezek a platformok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy valós időben nyomon követhessék a rendelés státuszát, ami tovább fokozza a kényelmet.
A technológia kulcsfontosságú szerepet játszik a vendéglátóiparban, és elmossa a határokat az éttermek és más vállalkozások között, mivel a vásárlók most már számos létesítményből rendelhetik meg kedvenc ételeiket anélkül, hogy elhagynák otthonukat. Ennek eredményeképpen egy új kiszállítási rendszer üzleti modellje alakult ki az étkeztetési ágazatban, amelynek élén itthon olyan cégek állnak, mint a FoodPanda és a Wolt. Ez az új modell a kényelemre és az egyszerű használatra épül, és a fogyasztók körében gyorsan növekvő népszerűségnek örvend.
A bevételeket tekintve az online rendelési szegmens várhatóan a legmagasabb, 14,4%-os CAGR-rel növekszik majd az előrejelzési időszakban. Ez az online ételrendelési platformok, növekvő népszerűségének tulajdonítható, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy néhány kattintással ételt rendeljenek kedvenc éttermeikből.
A COVID-19 járvány kitörése után megugrott a digitális ételkiszállítási piac iránti kereslet, mivel a fogyasztók inkább az érintés nélküli kiszállításokat részesítik előnyben, hogy minimálisra csökkentsék a vírusfertőzés kockázatát. Emellett az emberek szívesebben választják az online ételrendelési applikációkat zárlat és a társadalmi távolságtartási normák miatt is.
Az instabil, vagy megbízhatatlan internetkapcsolat, a rossz irányítás és a késedelmes vagy sikertelen kiszállítások jelentik a digitális ételkiszállítási piac néhány kulcsfontosságú kihívását. Ezenkívül a minőség és az árképzés terén a szabványosítás hiánya egy másik olyan probléma, amely gátolja a piac növekedését.