A Google módosítja keresési eredményeit az EU-ban, hogy megfeleljen a Digital Markets Act (DMA) előírásainak, és elkerülje saját szolgáltatásainak előnyben részesítését.
További friss Telefongurus hírek erre!
A Google gyakran került szabályozói célkeresztbe a Kereső szolgáltatásának dominanciája miatt, és a helyzet tovább súlyosbodott, miután az EU elfogadta a Digitális Piacokról szóló törvényt (DMA). Ez a jogszabály megtiltja a Big Tech cégeknek, hogy saját termékeiket és szolgáltatásaikat részesítsék előnyben platformjaikon. Ennek következtében a Google több mint 20 módosítást hajtott végre a Keresőben, de versenytársai szerint ezek az intézkedések nem elégségesek. Most a Google újabb változtatásokat vezet be az EU-ban megjelenő keresési eredmények terén.
A változások már jövőre indulhatnak
A Google egy nemrégiben közzétett blogbejegyzésben jelentette be, hogy frissítéseket hajt végre a légitársaságok, szállodai szolgáltatók és kisebb kiskereskedők támogatása érdekében – nemcsak a nagy online utazási platformok előnyére. Ezek az új formátumok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy eldöntsék, összehasonlító oldalakra vagy közvetlenül a szolgáltatók weboldalaira szeretnének navigálni, amikor például termékeket, éttermeket, repülőjáratokat vagy szállodákat keresnek.
Új formátumokat is bevezettek, amelyek lehetővé teszik az összehasonlító oldalak és szolgáltatók számára, hogy több részletet – például árakat és képeket – mutassanak meg saját weboldalaikról. A blogbejegyzés nem tartalmazott vizuális példákat, így ezekre még várni kell.
A Google ‘kék linkek’ eredményeket tesztel néhány országban
A Google szerint néhány weboldal még mindig nem elégedett, és azt akarja, hogy csak alapvető „kék linkeket” jelenítsenek meg. A vállalat állítja, hogy ez rontaná a keresési élményt, ezért tesztelést végez Németországban, Belgiumban és Észtországban.
A teszt keretében a keresési eredményekből eltávolítják a térképeket, bizonyos szállodai találatokat, a szállodai ingatlanok információit és egyéb részleteket. November 25-e óta ezek az elemek nem jelennek meg az érintett országok felhasználóinak. Azonban ha valaki konkrét szállodára keres rá (például egy „hotel neve”), bizonyos funkciók továbbra is elérhetők maradnak.