piaci részesedés

A Huawei az Apple-t, a Xiaomi a Lenovót leckézteti Közép- és Kelet-Európában

2017.08.16

Bár a Samsung egyelőre uralja a régiós piacot, a Xiaomi óriásit lépett előre.

Több mint 15 millió mobilt adtak el a Canalys legfrisebb statisztikái szerint 2017 második negyedévében Közép és Kelet-Európában, azaz régiónkban, ám ennél jóval érdekesebb, hogy mely márkák tudtak előrelépni értékesítésben hazánkban és a szomszédos országokban. Az elemzés szerint ahogy korábban, most is a Samsung uralta a piacot, akik közel 5 millió készüléket értékesítettek régiónkban, ezzel abszolút kiemelkedve az élmezőnyből. Változás történt viszont a második helyen, hiszen ha csak minimálisan is - 1%-kal - de a Huawei megelőzte az Apple-t, elsősorban a Huawei P10 Lite  sikerének köszönhetően, ám a különbség olyan minimális, hogy egyelőre még korai lenne a kínai gyárnak hátradőlni. Már csak azért is, mert egy új szereplő is feltűnt az értékesítési lista élmezőnyében, méghozzá az a Xiaomi, akik korábban szinte teljesen ismeretlen márkának számítottak Közép és Kelet-Európában. Most három hónap alatt mégis 1 millió eladott mobil fölé értek, amivel a piaci részesedésüket 7%-osra tornázták fel, és mivel régiónk továbbra is rendkívül árérzékeny területnek számít, a Xiaomi pedig olcsónak, így nem kizárt, hogy ez mindössze csak a kezdete a kínai gyár régiós sikertörténetének. 

A cikkhez kapcsolódó linkek:
Mobiltelefonok az Árukeresőn »

KERESÉS

TELEFONOK GYORSLISTA

Márka :

Tipus :


HÍRLEVÉL

Feliratkozás a Telefonguru ingyenes hírlevelére

SZAVAZÁS

Idén nyáron megszűntek a roamingdíjak az EU-n belül. Ön már kipróbálta?


igen, és probléma nélkül működött
igen, de voltak technikai problémáim
Nem



Korábbi szavazások eredményei